به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» حسین زرزا در گفتگو با خبرنگار «هه‌وال شنو»، اظهار کرد: شهرستان اشنویه با این که از نقاط کم‌برخوردار استان است اما با سعی و تلاشی که مجموعه دانشگاه علوم پزشکی داشته و باتوجه‌به این که دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به مناطق کم‌برخوردار دارد، توانستیم خدمات بهینه و مفیدی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» حسین زرزا در گفتگو با خبرنگار «هه‌وال شنو»، اظهار کرد: شهرستان اشنویه با این که از نقاط کم‌برخوردار استان است اما با سعی و تلاشی که مجموعه دانشگاه علوم پزشکی داشته و باتوجه‌به این که دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به مناطق کم‌برخوردار دارد، توانستیم خدمات بهینه و مفیدی به شهروندان در حوزه بهداشت و درمان ارائه کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه با اشاره به افتتاح بیمارستان جدید اشنویه، تصریح کرد: در کنار فعالیت بیمارستان قدیم شهر یک بیمارستان جدید ۸۱ تخت‌خوابی نیز افتتاح می‌شود که قرار است در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

زرزا ادامه داد: این بیمارستان از سال ۱۳۹۳ در حال ساخت بوده و تعداد تخت‌های آن نیز در طرح اولیه کمتر بود اما با طولانی‌تر شدن فرایند آماده‌سازی آن و با اخذ مجوزهای لازم و کار مهندسی دقیق‌تر تعداد تخت بیمار آن را به ۸۱ عدد رساندیم.

وی افزود: بیمارستان قدیمی شهر به‌صورت کامل تعمیر و بازسازی شده است، پروژه بازسازی بیمارستان نبی اکرم (ص) با کمک‌ دانشگاه علوم پزشکی و حمایت‌های مالی خیرین شهرستان انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه تصریح کرد: ساختمان آی‌سی‌یو نیز در همین روند نوسازی و بازسازی بیمارستان قدیمی شهر افتتاح شد و پنج تخت با امکانات کامل برای بخش آی‌سی‌یو در این بیمارستان مستقر است، در کنار بخش آی‌سی‌یو بیمارستان ۷۰ تختخوابی نبی اکرم (ص) هم‌اکنون دارای بخش‌های سی‌سی‌یو، دیالیز، بخش‌های داخلی، زنان و زایمان، جراحی و بخش کودکان است.

زرزا اظهار کرد: باتوجه‌ به اطلاعات سامانه سیب بهداشت کشور، جمعیت اشنویه ۸۴ هزار و ۵۰۰ نفر است که از این تعداد ۴۵ هزار نفر ساکن شهر و بقیه ساکن روستا هستند و با ادامه فعالیت بیمارستان ۷۰ تخت خوابی نبی اکرم (ص) و افتتاح بیمارستان جدید ۸۱ تخت خوابی سرانه‌ی تخت در اشنویه از متوسط استانی و حتی مرکز استان نیز بالاتر خواهد رفت و اشنویه به مقام اول در حوزه سرانه درمان استان خواهد رسید.

وی با اشاره به استقرار اولین دستگاه سی‌تی‌اسکن در اشنویه، افزود: تا اکنون بیمارانی که نیاز به سی‌تی‌اسکن داشتند به شهرهای ارومیه و نقده اعزام می‌شدند که علاوه بر سختی این موارد برای بیمار باعث می‌شد آمبولانس‌های اشنویه در تردد به شهرهای اطراف باشند و در مواقع لزوم با کمبود خودروهای امدادی مواجه می‌شدیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: با افتتاح ساختمان سی‌تی‌اسکن با زیربنایی بالغ بر ۵۰۰ متر در بیمارستان جدید دیگر نیازی به اعزام بیمار در رابطه‌ با انجام سی‌تی‌اسکن نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اشنویه، گام‌های بلندی برای خدمت‌رسانی به مردم برداشته شده است که امیدواریم مورد رضایت شهروندان قرار گیرد.

انتهای خبر/