به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» حسن امین‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «هه‌وال شنو»، اظهار کرد: دانشجو نماد علم و پیشرفت جامعه  است به نوبه خود شانزدهم آذر، روز دانشجو را به تمام دانشجویان سراسر کشور تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. رئیس دانشگاه پیام‌نور اشنویه، بیان کرد: در دانشگاه پیام‌نور اشنویه ۱۴ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» حسن امین‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «هه‌وال شنو»، اظهار کرد: دانشجو نماد علم و پیشرفت جامعه  است به نوبه خود شانزدهم آذر، روز دانشجو را به تمام دانشجویان سراسر کشور تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور اشنویه، بیان کرد: در دانشگاه پیام‌نور اشنویه ۱۴ رشته در مقطع کارشناسی دایر است که بیشترین رشته پر مخاطب و پر تقاضای دانشگاه علوم تربیتی و حقوق است که امسال نیز با افزایش تقاضا در رشته‌ مشاوره  تعداد رشته‌های پر مخاطب دانشگاه پیام‌نور اشنویه افزایش یافت.

وی با اشاره به آمار پذیرفته‌شدگان دانشگاه، تصریح کرد: امسال ۳۶۵ نفر پذیرش داشتیم که از این تعداد بالای ۳۰۰ نفر در این دانشگاه به صورت قطعی ثبت نام کرده‌اند که این خود یک رکورد برای دانشگاه پیام‌نور اشنویه محسوب می‌شود و توانسته‌ایم تعداد کل دانشجو را در این دانشگاه به تعداد ۸۰۰ نفر برسانیم، برای ما مایه افتخار است  تمام دانشجویان بومی و از استان خودمان هستند.

امین‌پور با اشاره به حذف مقطع کارشناسی‌ارشد از دانشگاه پیام‌نور اشنویه، افزود: دانشگاه پیام‌نور اشنویه دارای رشته تحصیلی در مقطع  کارشناسی‌ارشد نیز بود که توسط وزارت علوم رشته‌های مقطع تحصیلی ارشد اشنویه حذف شدند و الان دانشگاه پیام‌نور اشنویه فقط در مقطع تحصیلی کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: به گفته وزارت علوم نبود دانشجو علت حذف مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه بود درحالی‌که نسبت به مراکز و دانشگاه‌های شهرهای اطراف تعداد دانشجوی قابل‌قبولی نیز داشتیم؛ ولی متأسفانه رشته‌های دوره کارشناسی‌ارشد دانشگاه اشنویه حذف شدند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور اشنویه با اشاره به کمبود اعضای هیئت‌علمی در این دانشگاه، اظهار داشت: در دانشگاه پیام‌نور اشنویه کلاً سه نفر اعضای هیئت‌علمی در رشته‌های زیست‌شناسی، علوم تربیتی و ریاضی داریم، این در شرایطی است که مقرر شده بود اساتید هیئت‌علمی بیشتری جذب شوند؛ ولی الان متأسفانه با کمبود عضو هیئت‌علمی برخوردار هستیم.

وی در ادامه  بیان کرد: کلیه امورات تدریسی دانشگاه توسط اساتید حق‌التدریسی در دانشگاه پیام‌نور اشنویه انجام می‌گیرد. این اساتید حق‌التدریسی مجموعهٔ از بهترین‌ها در آموزش‌وپرورش، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دادگستری و ادارات مختلف هستند که  در دانشگاه پیام‌نور اشنویه  در حال تدریس هستند که باعث شده‌اند دانشگاه نسبت به میانگین استانی اساتید بروز و فعال‌تری داشته باشد.

وی با اشاره به فعال‌بودن دانشجویان دانشگاه از نظر علمی و همچنین مطالبه‌گر بودن آنها، اظهار داشت: علم پژوهان و دانشجویان دانشگاه اشنویه در این چند سال در زمینه‌های علمی بسیار فعال‌تر شده‌اند و به دنبال چاپ مقالات و افزایش روزبه‌روز سطح علمی خود هستند و در عرصه مطالبه‌گری نیز وضعیت دانشجویان بسیار مناسب است، این دو خصوصیت فعال‌بودن و مطالبه‌گر بودن دانشجویان یکی از ارکان نشان‌دهنده پویایی دانشگاه است.

امین‌پور با گلایه از برخی تصمیمات مجلس شورای اسلامی دررابطه‌با دانشگاه پیام‌نور، عنوان کرد: رفتارهای دوگانه مجلس باعث می‌شود ما در مرحله ثبت کارهایمان دچار مشکل شویم، درست در وقت و زمانی که ما آماده پذیرش دانشجویان می‌شویم، مجلس و نمایندگان طرح‌هایی تصویب می‌کنند که عموماً بر ضد مراکز و دانشگاه‌های پیام‌نور است، امیدوار هستیم که نمایندگان مجلس تدابیری بیندیشند تا دانشگاه پیام‌نور دیگر لطمه نخورد، چون  پیام‌نور نماد حمایت علمی از مناطق محروم است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم در سال‌های آینده بتوانیم در سطح منطقه‌ای بیشتر دیده شویم، در حالت فعلی واحد پیام‌نور اشنویه  نسبت به شهرهای اطراف ضعیف‌تر است و دانشگاه‌های اطراف به‌صورت مرکز هستند درحالی‌که دانشگاه پیام‌نور اشنویه واحد تلقی می‌شود؛ این انگیزه‌ای است تا خود را به سطح مراکز دانشگاهی شهرهای اطراف برسانیم و دانشگاه را از واحد به مرکز ارتقا دهیم.

انتهای خبر/