فرماندار اشنویه از افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۱ هزار و ۳۰ میلیارد تومان در ایام مبارک دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، سید علی ترابی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی هه‌وال شنو، اظهار کرد: ایام الله دهه فجر، ۸۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان در اشنویه افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

فرماندار اشنویه در راستای توضیح این طرح‌های عمرانی بیان کرد:  افتتاح کارخانه کنسانتره میوه، افتتاح دو سردخانه و سورتینگ و بهسازی کانال‌ها و نهرهای کشاورزی جهت انتقال آب مورد نیاز کشاورزها از جمله پروژه‌هایی است که در حوزه کشاورزی به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی ضمن اشاره به افتتاح پروژه گازرسانی به چهار روستا در هفته دولت، تصریح کرد: پروژه گازرسانی در روستاهای شیخان،  تاژان‌دره، دورود و کانی‌کسیل و همچنین مسجد روستای هق به اتمام رسیده و منتظر علمک گذاری است. پروژه گازرسانی به سه روستای ذمه، حیدرآباد و  آلکاباد اسفندماه کلنگ زنی خواهد شد. با اتمام این پروژه‌ها کل شهرستان اشنویه از حیث گازرسانی سبز می‌شود.

ترابی افزود: در حوزه راهداری، تمام مسیرهای روستایی اشنویه به‌غیراز روستاهای مامدان و پولیه آسفالت شده که پروژه آسفالت روستای پولیه آلکاباد دهه فجر کلنگ‌زنی خواهد شد. ۱۴/۵ کیلومتر از آسفالت معابر نیز روکش و لکه‌گیری خواهد شد.

فرماندار اشنویه اظهار داشت: در حوزه مسکن با استفاده از طرح‌های مددجویی بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی و اختصاص اعتبار ۲۶ میلیاردتومانی بنیاد مسکن، دو واحد مسکن مددجویی و ۱۲ واحد مسکن تحویل اقشار کم‌درآمد خواهد شد. ۳۰ واحد مسکن روستایی نیز نوسازی و بهسازی شده در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: احداث چمن روستایی در روستای بطریان، برق‌رسانی به سایت پسماند کانی شیلان، بهسازی زیرساخت‌های ناحیه صنعتی نالوس، افتتاح واحد تولیدی ظروف یکبار مصرف، کلنگ‌زنی ۵۵۰ واحد مسکن مربوط به طرح ملی مسکن و کلنگ‌زنی واحد پرورش مرغ تخم‌گذار؛ بخشی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی است که در دهه فجر صورت خواهد گرفت.

فرماندار اشنویه ضمن اشاره به پروژه‌های ناتمام عمرانی در سطح شهر، بیان کرد: ما به دنبال تکمیل پروژه‌های ناتمام سطح شهر از جمله: پروژه بیمارستان، استقرار یک دستگاه سی‌تی‌اسکن، پروژه فاضلاب شهری و سد چپرآباد هستیم. با کمک و پیگیری تمام ارگان‌های مربوطه شهری و استانی تا پایان اسفندماه این پروژه‌ها تکمیل خواهند شد.

ترابی در پایان از برگزاری ۱۵۰ ویژه‌برنامه فرهنگی در این ایام ازجمله: کاروان خدمت در روستاها، رژه‌های خودرویی، عطرافشانی مزار شهدا و برنامه‌های متنوع در مدارس و روستاها خبر داد.

انتهای خبر/