مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه با اشاره به اینکه درختکاری سمبلی برای هفته درختکاری است گفت: یک هزار و ۲۰۰ اصله از این نهال‌ها در اماکن نظامی و ۸۰۰ اصله نهال در امکان غیرنظامی کاشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، بختیار سعدون در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: باتوجه به اینکه درختکاری نمادی برای هفته منابع طبیعی محسوب می‌شود، بیشتر اقدامات اداره منابع طبیعی در این هفته، متمرکز بر درختکاری است.

سعدون در تشریح اقدامات سازمان منابع طبیعی در راستای درختکاری، بیان کرد: سازمان منابع طبیعی در راستای برنامه‌ریزی برای کاشت درخت، تفاهم‌نامه‌هایی را با ارگان‌های مختلف از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت آموزش‌وپرورش، شهرداری و هلال‌احمر منعقد کرده است. بخشی از مفاد تفاهم‌نامه‌ها اجرا شده؛ و بخش دیگر تا فروردین ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان منابع طبیعی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشنویه و با کمک بسیج سازندگی، در قالب طرح ملی کاشت نهال، دو هزار اصله نهال در مساحتی بالغ بر سه هکتار غرس شد. یک‌هزار و ۲۰۰ اصله از این نهال‌ها در اماکن نظامی و ۸۰۰ اصله نهال در اماکن غیرنظامی توسط بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشته شده است.

مدیر اداره منابع طبیعی اشنویه با اشاره به سخنان رهبری درباره درختکاری، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت سه درخت توسط هر ایرانی، و باتوجه‌به جمعیت شهرستان اشنویه ما موظف به کاشت ۲۲۵ هزار اصله نهال در سطح شهرستان هستیم. تلاش ما بر این است تا در قالب طرح ملی کاشت نهال به این عدد نزدیک و نزدیک‌تر شویم.

وی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت رسیدگی به درختان، بیان داشت: نهال‌های غرس شده با توجه به شرایط اقلیمی منطقه از بین میوه‌هایی انتخاب شده‌اند که نیاز به آب و مراقبت کمتری دارند. این نهال‌ها شامل درختان میوه مثمر دو‌منظوره، بادام، گردو و گل محمدی هستند و سعی شده از نهال‌هایی استفاده شود که سازگاری بیشتری با شرایط محیط و آب‌وهوای شهرستان اشنویه داشته باشند.

انتهای خبر/