فرمانده انتظامی اشنویه گفت: هرگونه قاچاق و خریدوفروش مواد منفجره و محترقه ،به طور غیرمجاز، جرم محسوب می‌شود و پلیس با آن دسته از افرادی که ضوابط را رعایت نکرده و موجب ایجاد اخلال در نظم و امنیت شهر شوند؛ به‌صورت قاطعانه برخورد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، علی توکلی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: پلیس باعرضه کنندگان مواد محترقه و برهم‌زنندگان آرامش جامعه در چهارشنبه آخر سال، قاطعانه برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه افزود: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق و خریدوفروش مواد منفجره و محترقه به طور غیرمجاز، جرم محسوب می‌شود و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم خواهد شد.

وی گفت: در این ایام پلیس با هماهنگی دستگاه قضایی با آن دسته از افرادی که ضوابط را رعایت نکرده و موجب ایجاد اخلال در نظم و امنیت شهر شوند؛ به‌صورت قاطعانه برخورد خواهد کرد.

توکلی بر مراقبت جدی و بیش‌ازپیش والدین از فرزندان خردسال و نوجوان در چهارشنبه آخر سال، تأکید کرد.

وی اظهار داشت: افرادی که باعث مزاحمت و سلب آرامش و آسایش شهروندان در روز چهارشنبه‌سوری شوند؛ با هماهنگی مقام محترم قضایی دستگیر و تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ روانه زندان خواهند شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به‌منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه‌داران عزیز، از هرگونه روزه‌خواری درملأعام خودداری گردد؛ لذا در صورت مشاهده با فرد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

وی در پایان نسبت به رعایت شئون اسلامی، پرهیز از روزه‌خواری درملأعام، کشف حجاب،  عدم استفاده از پوشش نامتعارف، عدم اختلاط نامتعارف زن و مرد و غیره در سطح شهرستان و کلیه واحدهای صنفی و اماکن عمومی تأکید نمود. از همه شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جرایم، مراتب را از طریق پلیس ۱۱۰ و یا نزدیک‌ترین مرکز انتظامی اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.

خاطرنشان می‌شود وارد یا خارج‌کردن اسلحه و مهمات جنگی و مواد منفجره و محترقه و فشنگ و تفنگ شکاری ممنوع است مگر با اجازه دولت و چنانچه یک یا چند نفر بدون اجازه یکی از اشیا مذکور را وارد یا خارج کنند حسب مورد به مجازات‌ تعیین شده محکوم می‌شوند.

انتهای خبر/