فرماندار اشنویه گفت: باتوجه‌به اهمیت حفظ حقوق مصرف‌کنندگان در ماه مبارک رمضان، بازار اشنویه در این ایام به طور مستمر رصد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، سید علی ترابی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی هه‌وال شنو، اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز، حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها، جلوگیری از کم‌فروشی و دیگر تخلفات اهمیت بیشتری می‌یابد. در این راستا گشت‌های بازرسی به طور مستمر مشغول بازرسی در سطح بازار شهر هستند تا اعتماد عمومی را جلب کرده؛ از قانون‌گریزی و تخلف جلوگیری نمایند.

ترابی در راستای تشریح اقدامات گشت‌های نظارتی، بیان کرد: گشت‌های بازرسی و نظارتی تنظیم بازار با هرگونه گران‌فروشی، کم‌فروشی، فروش کالاهای بی‌کیفیت و تاریخ‌گذشته به طور قاطع برخورد نموده؛ و هیچ عذری را از سوی دستگاه‌های خدماتی در امر نظارت و توزیع کالا و خدمات نخواهند پذیرفت.

وی تصریح کرد: از آغاز طرح نظارت نوروزی تاکنون، ۱۸۹ مورد بازرسی از سطح واحدهای صنفی صورت‌گرفته که در ۱۷ مورد با مشاهده تخلفاتی از قبیل گران‌فروشی و فروش کالاهای بی‌کیفیت، پرونده قضایی برای متخلفان صادر و به مراجع ذی‌ربط ارجاع داده شده است.

فرماندار اشنویه ضمن تأکید بر استمرار و تشدید رصد بازار شهرستان، اظهار داشت: به جهت بررسی و کنترل قیمت‌ها و نظارت بر مواد مصرفی کالاهای اساسی، رصد بازار شهرستان توسط گشت‌های بازرسی تا پایان طرح نوروزی ادامه خواهد داشت و ادارات ذی‌ربط موظف به تلاش در راستای رسیدن کالاهایی باکیفیت و با قیمت مناسب به مردم با تشدید بازرسی‌ها هستند.

تقارن ماه رمضان با عید نوروز نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه برای تأمین کالاهای اساسی و موردنیاز شهروندان در این ایام است؛ لذا برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و فروش فوق‌العاده در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، فرصتی مناسب جهت عرضه مستقیم محصولات باکیفیت بالا و قیمت مناسب به مردم خواهد بود.

 

انتهای خبر/