فرمانده انتظامی اشنویه گفت: پیشگیری از سرقت نقش کاهنده‌ای در ارتکاب جرم دارد؛ لذا ضروری است صاحبان اموال با آشنایی و رعایت راهکارهای پیشگیرانه، از به سرقت رفتن اموال خود جلوگیری نمایند.

علی توکلی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «هه‌وال شنو» اظهار کرد: آشنایی با راهکارهای پیشگیری از سرقت و رعایت کامل آن‌ها از سوی صاحبان اموال، نقش مهمی در کاهش آمار انواع سرقت خواهد داشت.

فرمانده انتظامی اشنویه باتوجه‌به افزایش شگردهای سرقت از منازل ضمن دعوت مردم به نصب دوربین‌های مداربسته، بیان کرد: استفاده از درب‌های ضدسرقت، سنسورهای هشداردهنده در و پنجره و تجهیز منازل با دوربین مداربسته، تأثیر مهمی را در جلوگیری از وقوع سرقت به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: نصب حفاظ بر روی دیوار منازل ویلایی، استفاده از زنجیر شب‌بند برای پشت در، قرارندادن نردبان در حیاط به‌ویژه کنار دیوارها، پرکردن فضای خالی زبانه در، استخدام نگهبان یا سرایدار در مجتمع‌های مسکونی، استفاده از آیفون‌تصویری و نصب روشنایی کافی در محوطه بیرونی ساختمان از جمله اقدامات مؤثر در پیشگیری از سرقت منازل محسوب می‌شوند.

سرهنگ توکلی ضمن تأکید بر عدم نگهداری اموال باارزش در منزل، گفت: اگر مجبور هستید اموال باارزش را در منزل نگهداری کنید؛ از قراردادن آن‌ها در کنار در و پنجره مشرف به خیابان اجتناب کرده، محل نگهداری آن‌ها را نزد همسایه‌ها و افراد غیرقابل‌اعتماد فاش نکنید. همچنین اگر مجبور به ترک خانه شدید؛ اشیای باارزش خود را به افراد مورد اطمینان یا صندوق امانات بانک بسپارید.

فرمانده انتظامی اشنویه در ادامه به تشریح راهکارهای پیشگیری از سرقت خودرو پرداخته، بیان کرد: نصب لوازم و تجهیزات بازدارنده نظیر سوئیچ‌مخفی، قفل ecu سوئیچی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان؛ قرارندادن اشیای لوکس، وجه نقد، اسناد و مدارک در داخل خودرو، استفاده از تعمیرکاران معتبر و دارای مجوز و عدم اعتماد به افراد در قبول خوراکی‌های مسموم به مواد بیهوشی و خواب‌آور؛ تأثیر مهمی در جلوگیری از سرقت خودرو خواهد داشت.

وی افزود: پارک خودرو در محیط‌های خلوت و تاریک و یا پارک خودرو در نقطه‌ای به مدت طولانی، زمینه را برای ارتکاب عمل مجرمانه از طریق بازکردن قفل‌ها، بریدن زنجیر و قطع دزدگیر فراهم خواهد کرد؛ لذا شهروندان نسبت به رعایت این موارد اهتمام کافی داشته؛ از رهاکردن خودروی روشن با در باز یا شیشه‌های پایین اجتناب نمایند.

سرهنگ توکلی در پایان باتوجه‌به آسان بودن سرقت موتورسیکلت نسبت به سایر وسائل نقلیه، اظهار داشت: صاحبان موتورسیکلت می‌توانند با شماره‌گذاری و نصب پلاک بر روی موتور، استفاده از تجهیزات ایمنی و بازدارنده، پرهیز از خرید موتورسیکلت‌های فاقد سند مالکیت، دقت در نگهداری سوئیچ، استفاده از ردیاب و استفاده از قفل دیسک و فرمان؛ نسبت به جلوگیری از سرقت موتورسیکلت اقدام نمایند.

انتهای خبر/