رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه، کمبود جمعیت را علت اصلی نبود سینما در اشنویه عنوان کرد.

داریوش حیاتی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، اظهار کرد: طبق اعلام معاونت امور سینمایی کشور و مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی؛ به شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، سینما تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: اقدامات فرهنگی در سطح شهر نیازمند تبعیت از قانون خاص خود است و تأسیس سینما نیز از این قانون مستثنی نیست؛ بنابراین امیدواریم در آینده با درایت و تدبر اداره ارشاد و معاونت امور سینمایی، ساختمان متروکه و قدیمی سینمای اشنویه به یک سینمای واقعی در سطح شهر تبدیل شود.

حیاتی ضمن اشاره به فعالیت سه گروه حرفه‌ای تئاتر در سطح شهر، بیان کرد: سال ۱۴۰۲ سال نشاط فرهنگی و هنری اشنویه محسوب می‌شود. در این راستا ۱۵ مورد اجرای صحنه‌ای و ۳ مورد اجرای خیابانی توسط گروه‌های تئاتر در سطح شهر صورت گرفت. همچنین شاهد اجرای ۲۵ الی ۳۰ نمایش صحنه‌ای در سطح مدارس شهر بودیم‌.

وی در پایان تصریح کرد: نمایش‌های صحنه‌ای متعددی از سوی گروه‌های تئاتر باتجربه و فعال شهر همچون گروه تئاتر چاو، سوزان، و مانگی‌شو در مناسبت‌های فرهنگی هنری و ملی و مذهبی در سطح شهر اجرا شد و نمایش “مبارز” که به مناسبت هفته بسیج اجرا شده بود؛ در سایت ایران تئاتر به چاپ رسید‌.

تنها سینمای شهرستان اشنویه، سینما قدس این شهر است که تا قبل از سال ۱۳۶۸ تعطیل بود و به همت گروه هنری استان دوباره به فعالیت بازگشت ولی بعد از ۱۳ سال و در سال ۱۳۸۱ به علت استقبال کم این سینما تغطیل شد.

اشنویه به عنوان شهری در جنوب استان آذربایجان غربی، با جمعیتی حدود ۸۵ هزار نفر است و حال بخاطر کمتر بودن تعداد شهروندان این شهرستان از ۱۰۰ هزار نفر علت نبود سینما در این شهرستان عنوان شده است.

 

انتهای خبر/