فرماندار اشنویه گفت: تکریم شأن و منزلت معلمان وظیفه‌ای همگانی است و باید از هر فرصتی برای قدردانی از زحمات این قشر، استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، سید علی ترابی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی هه‌وال شنو اظهار کرد: تکریم شأن و منزلت معلمان وظیفه‌ای همگانی است؛ لذا باید از هر فرصتی برای قدردانی از زحمات این قشر، استفاده کرد. بزرگداشت مقام معلم در هفته معلم نیز، فرصتی ارزشمند برای قدرشناسی از این قشر و ارج نهادن به مقام شامخ آن‌ها است.

فرماندار اشنویه تشریح کرد: معلمان سرمایه‌های اصلی یک ملت در مسیر توسعه، بالندگی و پیشرفت محسوب می‌شوند. همچنین معلمان را می‌توان موثرترین عامل، در راهیابی یک ملت به فکرهای بلند، عزت و اقتدار علمی دانست.

وی افزود: جهاد علمی جوانان و پیشرفت‌های گسترده کشور در زمینه‌های گوناگون علمی اعم از علم پزشکی، هسته‌ای، فیزیک، ریاضی و… مرهون مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر و تلاش‌های طاقت‌فرسای معلمان شریف ایران اسلامی است.

ترابی با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه از نظام تعلیم و تربیت، اظهار داشت: برای آنکه بتوانیم دانش‌آموزان را مطابق با اصول تعلیم و تربیت اسلامی پرورش دهیم؛ نیازمند حمایت همه جانبه از نظام تعلیم و تربیت هستیم. شکوفایی و موفقیت نظام تعلیم و تربیت، نیازمند کمک و حمایت تمام مردم و نهادهای فرهنگی و اجتماعی از آموزش و پرورش است.

وی گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین خانواده جامعه و موثرترین رکن در نظام تعلیم و تربیت اسلامی، وظیفه تعالی جامعه و تربیت فرزندان این مرز و بوم را بر عهده دارد. فرزندان ایران اسلامی براساس فطرت ایرانی و اسلامی خود، از کودکی آماده خدمت به کشورشان هستند و این امر، تنها در بستر نظام متعالی تعلیم و تربیت اسلامی محقق خواهد شد.

ترابی در پایان بر لزوم رفع مشکلات حوزه آموزش و پرروش تاکید کرد، و بیان داشت: رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش و بالابردن شاخص‌های آموزشی و پرروشی از اولویت بالایی برخوردار است؛ و برای تحقق این مهم، نیازمند همت و تلاش بیشتر تمامی افراد فعال در این حوزه و نیز مشارکت مردم و خیرین عزیز هستیم.

انتهای خبر/