فرماندار اشنویه گفت: توجه به امنیت شغلی و بیمه کارگران یکی از مهمترین کارها برای بهبود شرایط این قشر زحمت‌کش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، سید علی ترابی در گفتگویی با خبرنگار حوزه اجتماعی «هه‌وال شنو»، اظهار کرد: تأمین امنیت شغلی و بیمه کارگران  از دغدغه‌های مهم مسئولین این شهرستان است و  اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نقش مهمی در رفع این مشکلات بر عهده دارد.

فرماندار اشنویه با تأکید بر نظارت بیشتر ادارات متولی برای بهبود وضعیت شغلی، بیمه و معیشت کارگران، تصریح کرد: تنظیم و بهبود ارتباط بین کارگر و کارفرما باید موردتوجه اداره کار باشد تا زمینه توسعه اشتغال فراهم شود.

وی در ادامه افزود: پاسخگویی صریح و صادقانه به مردم و امانت‌داری از ویژگی‌های مهم توجه به حقوق کارگران است؛ هر جامعه‌ای توسط کارگران و نیروهای زحمت‌کش خود به شکوفایی می‌رسد و ما نیز باید قدردان زحمات این قشر باشیم و برای بهبود وضعیتشان تمام تلاشمان را به کار ببریم.

ترابی با اشاره به کارهای انجام شده در شهرستان برای بهبود وضعیت کارگران، خاطرنشان کرد: در جلسات با مسئولین مربوطه علاوه بر مطرح‌شدن مشکلات مردم و دیدارهای حضوری با این قشر زحمت‌کش، صورت‌جلسه امنیت کارگری برای بهبود شرایط کارگران اشنویه اتخاذ شد.

فرماندار اشنویه با اشاره به تعداد بالای کارگران فصلی در منطقه، افزود: در استان آذربایجان غربی و بالاخص شهرستان اشنویه، باتوجه‌به کشاورزی محور بودن منطقه، تعداد کارگران فصلی بیشتر از نقاط است؛ شهرستان اشنویه نیز باتوجه‌به پیرو بودن کشاورزی در آن، از این قضیه مستثنی نیست و تعداد افرادی که به‌صورت کارگر فصلی مشغول به ارائه خدمت می‌‎شوند نیز زیاد است.

وی افزود: کارگران علاوه بر بهبود شرایط حقوقی، نیاز به ارائه خدمات بیمه‌ای در خور شأن و امنیت شغلی بالاتر هستند، ما نیز به نوبه خود در تلاش هستیم که خدمات موردنیاز این قشر زحمت‌کش جامعه را با ایجاد کارگروه‌های تخصصی ارائه دهیم.

 

انتهای خبر/