سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان او که امروز بعدازظهر اتفاق افتاد، کشور را در شوک فرو برده و اخبار شامگاهی ۳۰ اردیبهشت را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، بعدازظهر دیروز ۳۰ اردیبهشت تمامی اخبار عصرگاهی و شامگاهی رسانه‌های کشور تحت‌الشعاع سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان او قرار گرفت.

عصر امروز بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفرکرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

کارهایی که در سطح کشور به وسیله قوه مجریه باید انجام بگیرد، انجام می‌گیرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا (ع) برگزار شد، با ابراز تأثر از حادثه نگران‌کننده عصر امروز برای رئیس‌جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس‌جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمتگزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

ایشان همچنین تأکید کردند: مردم عزیزمان، چه شما که اینجا نشستید، چه کسانی که بعداً عرایض ما را می‌شنوند، مطمئن باشند که هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. مسئولین از امروز عصر که خبر حادثه را شنیدند با جدیت چندبرابری مشغول کارهای خودشان هستند. ما هم توصیه‌هایی که باید بکنیم به آن عزیزانمان توصیه کردیم. همه چیز ان‌شاءالله مرتب، منظم، کارهای کشور پیش می‌رود؛ هم امنیت کشور، هم امنیت مرزها، هم بقیه کارهایی که در سطح کشور به‌وسیله قوه مجریه باید انجام بگیرد، انجام می‌گیرد. مردم نگران نباشند، دلواپس نباشند، ان‌شاءالله رئیس‌جمهور هم به دامن مردم، به آغوش مردم برمی‌گردد و کارها هم ان‌شاءالله به بهترین وجهی به جریان می‌افتد.

رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت

در پی وقوع حادثه بالگرد رئیس‌جمهوری در منطقه ورزقان، رئیس جمعیت هلال‌احمر عازم آذربایجان شرقی شد.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات انجام شده از سوی هلال‌احمر در محل حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و کاروان همراه، گفت: در حال حاضر ۴۰ تیم واکنش سریع به همراه امکانات و تجهیزات کامل در محل حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهوری حضور دارند و اقدامات خود را دراین‌خصوص آغاز کرده‌اند. همچنان جستجو ادامه دارد؛ اما به آثاری از محل سقوط بالگرد دست پیدا نکرده‌ایم.

همه ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فراجا برای امدادرسانی به بالگرد حامل رئیس‌جمهور به کار گرفته شود

سرلشکر پاسدار محمدباقری به سازمان نیروهای مسح دستور داد که برای تفحص و امدادرسانی در سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور  و همراهان وی از کلیه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی استفاده شود.

نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی از همان ساعات اولیه در منطقه حضور یافته و مشغول تفحص هستند.

آخرین خبرها تا به این لحظه

طبق گزارشات واحدهای اعزامی و خبرگزاری‌های رسمی تاکنون تیم‌های پایش موفق به پیدا کردن بالگرد رئیس جمهور نشده‌اند و همچنان عملیات پیدا کردن بالگرد ادامه دارد.

ایسنا

انتهای خبر/