مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه شهدا گفت: حضرت امام (ره) با انتصاب فتح خرمشهر به خداوند متعال، جلوی مصادره به نفس فتح خرمشهر را گرفت.

حجت‌الاسلام عسگر امامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، اظهار کرد: حضرت امام (ره) با بیان آن جمله تاریخی که فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد» فاتح خرمشهر را خداوند متعال معرفی، و از مصادره به نفس فتح خرمشهر، جلوگیری کرد.

وی تأکید کرد: اگر این جمله مهم و تاریخی از سوی امام (ره) بیان نمی‌شد؛ عده‌ای در میدان بازی سیاست و قدرت‌طلبی، فتح خرمشهر را به نفع خود مصادره می‌کردند. همان‌طور که برخی افراد معلوم‌الحال برای پیشی‌گرفتن در قدرت، از افراد سرشناسی همچون شهید باکری به نفع خود استفاده کرده، تربیت ایشان را به خود منسوب کردند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه شهدا افزود: امامین انقلاب در آن روزها، توجهی به جو احساسی حاکم در جامعه نداشتند و کاملاً منطقی و اصولی، از سخنرانی‌‌های خود برای آگاه‌سازی مردم استفاده می‌کردند؛ لذا امام خمینی (ره) با جمله‌ای دقیق و حساب شده، جلوی مصادره‌های ناروا و نادرست را گرفت و فتح خرمشهر را به خداوند قادر و قوی نسبت داد. نسبتی که کاملاً صحیح و اصولی بود.

امامی با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم در باب نصرت الهی، بیان کرد: همان‌طور که قرآن کریم در آیه ۱۷ سوره مبارکه انفال می‌فرماید؛ در هر جنگی، نصرت و فتح الهی منوط به اراده و خواست خداوند متعال است و هر تیری که از سوی رزمنده‌ای به سمت دشمن پرتاب می‌شود؛ یقیناً زیر نظر هدایت و رهبری خداوند قادر و توانا است.

وی افزود: چه در جنگ‌های صدر اسلام همچون بدر، و چه در جریان دفاع مقدس، اگر اراده و نصرت الهی به فداکاری و جان‌نثاری رزمندگان اسلام تعلق نمی‌یافت؛ فتحی صورت نمی‌گرفت. پیروزی در برابر دشمنی که با کمک و حمایت ۷۰ کشور، تا دندان با تجهیزات نظامی پیشرفته مسلح شده؛  نتیجه خواست و اراده خداوند متعال بود.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه شهدا ضمن تأکید بر لزوم استمداد از نصرت الهی، بیان داشت: شرط بهره‌مندی از یاری خداوند؛ یاری‌دادن و کمک‌کردن به اوست. یاری‌دادن به خداوند نیز به معنی یاری‌دادن به دین خدا و مؤمنین به این دین، با مال و جان و فکر و امثالهم است. اگر انسان خدا را یاری داد؛ نصرت الهی شامل حالش شده، فتح و پیروزی به سراغش خواهد آمد.

وی افزود: در جریان فتح خرمشهر نیز جوانان بسیجی در لبیک به فرمان رهبر خود، سینه سپر کرده؛ برای حفاظت از دین، وطن و ناموس خود جنگیدند؛ لذا نصرت الهی شامل حالشان شد و به فتح خرمشهر دست یافتند.

عسگر امامی در پایان با اشاره به شهادت رئیس‌جمهور مردمی و هیئت همراه و تسلیت این حادثه ناگوار، بیان کرد: شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراهشان که یکی از دیگری ولایی‌تر و انقلابی‌تر بودند نیز مصداقی از فتح و پیروزی است و این فتح و پیروزی که اراده خداوند به آن تعلق یافته، نتیجه سال‌ها عبادت، اطاعت و یاری‌دادن به خدا، دین اسلام و مؤمنین به اسلام است.

 

انتهای خبر/