مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان اشنویه گفت: زمینه فعالیت در رشته‌‌های قایقرانی روئینگ و کایاک برای ورزش دوستان شهرستان اشنویه فراهم خواهد شد.

لقمان کیانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی هه‌وال شنو اظهار کرد:  با شروع به کار استخر سرپوشیده اشنویه، رشته‌های قایقرانی روئینگ و کایاک به فعالیت‌های ورزشی شهرستان افزوده خواهد شد؛ و باتوجه‌به پتانسیل بالای شهرستان در بحث آناتومی افراد ورزشکار، ازاین‌پس در مسابقات ملی و بین‌المللی ورزشکاران مطرحی را خواهیم داشت.

مسئول اداره ورزش و جوانان اشنویه با اشاره به فعالیت‌های درخشان اشنویه در زمینه شنا، بیان داشت: در سال‌های گذشته شهرستان اشنویه در رشته‌های شنا و واترپلو جزء مقامات برتر بوده؛ به امید خدا با فعالیت مجدد استخر شهرستان، این روند امسال نیز تکرار خواهد شد.

وی در تشریح نحوه فعالیت در استخر تازه افتتاح شده شهرستان، اظهار داشت: استخر سرپوشیده اشنویه پس از ۶ سال وقفه، احیا شده و هم اکنون با ۲۵ مربی شنا درجه ۱ و درجه ۲، و ۲۶ نفر ناجی غریق، در حال فعالیت است.

کیانی با اشاره به کمبود لباس غواصی برای جلوگیری از احتمالات غرق‌شدگی در برخی از آب‌های پر عمق شهرستان اشنویه، افزود: سه دست لباس غواصی حرفه‌ای برای استفاده ناجیان غریق در مناطق با عمق بالا موردنیاز تربیت‌بدنی شهرستان است تا  در مواقع لزوم، پنج نفر غواص حرفه‌ای که در شهرستان مشغول به فعالیت هستند بتوانند در مأموریت‌های امدادی غریق نجات، مورداستفاده قرار دهند‌.

کیانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان، افزود: از طریق تشکیل کمیته‌های تخصصی با حضور ادارات مربوطه؛ برنامه‌ریزی گسترده و متنوعی برای اوقات فراغت جوانان از سوی اداره ورزش و جوانان، صورت‌گرفته است.

مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان اشنویه، اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان شهرستان با ۱۰ مربی تخصصی در رشته‌‌های مختلف، کلاس‌های آموزشی متنوعی را برای جوانان برنامه‌ریزی کرده که هم‌اکنون در مرحله ثبت‌نام هستند.

کیانی با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی، بیان کرد: از یکم تیرماه، ۲۸ رشته ورزشی در قسمت آقایان و ۱۸ رشته ورزشی در قسمت بانوان شروع به فعالیت خواهند کرد. نحوه ثبت‌نام و شرکت در این رشته‌ها از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۰۰ نفر شناگر جهت شرکت در دوره‌های مقدماتی و پیشرفته شنا ثبت‌نام کرده‌اند و این روند ثبت‌نام تا اطلاع ثانوی ادامه دارد. باتوجه‌به ازدحام روزهای ابتدایی افتتاح استخر، پس از کاهش این ازدحام نسبت به برگزاری کلاس‌ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته اقدام خواهیم کرد.

مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان اشنویه در پایان اشاره‌ای به فعالیت باشگاه‌های ورزشی بانوان داشته، بیان کرد: هم‌اکنون باشگاه‌های شهرستان در رشته‌های متنوعی همچون ایروبیک، فیتنس و بدنسازی جمعی، آمادگی جسمانی، ژیمناستیک و غیره مشغول ارائه خدمات برای بانوان هستند. برخی از باشگاه‌ها مانند باشگاه آذرخش نیز اقدام به انعقاد قرارداد با شبکه بهداشت و درمان نموده و ثبت‌نام  بانوان شاغل در این اداره، با تخفیف‌های ویژه‌ای صورت می‌گیرد‌.

 

انتهای خبر/