فرمانده سپاه اشنویه گفت: یکی از بزرگترین محموله‌های مشروبات الکلی در اشنویه کشف و امحا شد.

یعقوب رشیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی «هه‌وال شنو» اظهار کرد: امروز ۱۶ خردادماه، در پی عملیات انسداد نوار مرزی توسط مرزبانان برای مقابله با ورود غیرقانونی محموله‌های ممنوعه، مشروبات الکلی، سلاح و مهمات، در اقدامی ضربتی قاچاقچیان  غافلگیر و محموله‌های غیرمجاز آنها  کشف و ضبط شد.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان اشنویه، افزود: در این عملیات علاوه بر کشف مشروبات الکلی، ۳۹ رأس دواب حامل این محموله‌ها نیز توقیف شد.

وی با اشاره به امحای مشروبات الکلی، بیان کرد: تمامی بار و محموله قاچاقچیان بعد از تشکیل پرونده امحا شدند.

رشیدی در ادامه تأکید کرد: در شناسایی و دستگیری عاملان، سرشبکه‌ها و سوداگران محموله‌های قاچاق از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و با قاطعیت با این‌گونه اقدامات غیرقانونی برخورد خواهیم کرد و سوداگران در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

فرمانده سپاه اشنویه در ادامه اظهار کرد: قاچاقچیانی که در نوار مرزی اشنویه اقدام به قاچاق محموله‌های ممنوعه می‌کنند، از اقدام شوم خود دست بردارند، چون قطعاً روزی گرفتار خواهند شد و آن روز پشیمانی هیچ سود و فایده‌ی برایشان نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که قاچاق مشروبات الکلی علاوه بر آثار مخرب اقتصادی، پیامدهای سوء اجتماعی و فرهنگی نیز به دنبال دارد. مصرف این‌گونه مواد، می‌تواند منجر به افزایش جرم و جنایت، خشونت خانگی، تصادفات رانندگی و سایر آسیب‌های اجتماعی شود.

امیدواریم با تشدید اقدامات کنترلی و افزایش آگاهی عمومی، شاهد کاهش چشمگیر قاچاق مشروبات الکلی در کشور باشیم.

انتهای خبر/