اشنویه به عنوان یکی از شهرستان‌هایی که منطقه محروم از لحاظ خدمات است در دولت سیزدهم و توجه ویژه به مناطق محروم، با پروژه‌های عمرانی همچون گازرسانی دولت در حال تکمیل خدمات‌رسانی به مردم مناطق دور دست این شهرستان نیز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، افزایش امکانات زندگی مانند آب، برق، مخابرات، آسفالت راه‌ها و گازرسانی برای مردم مناطق محروم یکی از اهداف دولت سیزدهم در جهت محرومیت‌زدایی دنبال شده است، اشنویه نیز به‌عنوان شهری مرزی در جنوب استان آذربایجان غربی یکی از مناطق محرومی است که در این سه سال با هزینه‌های دولت پیشرفت خوبی داشته است.

شهرستان اشنویه نیز از لحاظ گازرسانی در این سه سال یکی از پیشتازان استان بوده است و اکثر پروژه‌های گازرسانی مانند روستای گلاز به پایان رسیده و دارای گاز شهری هستند.

نعمت گاز

 

رسیدن گاز به روستاهای آلکاباد و زمه، آرزویی که به حقیقت پیوست

روستاهای آلکاباد و زمه به‌عنوان دو روستا با مسیری کوهستانی در راه محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم گازرسانی خواهند شد و در مراسمی کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه گازرسانی به این روستا  نیز انجام شد.

فاروق موسی‌پور یکی از اهالی روستا در گفتگو با خبرنگار هه‌وال شنو اظهار کرد: روستای ما با شرایط ویژه کوهستانی به‌نوعی صعب‌العبور به‌حساب می‌آید؛ برای گرمایش ما از نفت استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما به‌صورت سهمیه‌ای نفت دریافت می‌کردیم و برای پخت‌وپز نیز با مشکلاتی چون پر کردن کپسول روبرو بودیم؛ ولی‌ نعمت گاز و استفاده آسان از آن آرزویی بود که انگار دارد در این روستا به حقیقت می‌پیوندد؛ دولت سیزدهم و شهید رئیسی که واقعاً نشان دادند در موقع حیات یاریگر مردم هستند و نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم داشتند، کمال تشکر را داریم.

نعمت گاز

در شهریورماه تمام اهالی این دو روستا صاحب نعمت گاز می‌شوند

علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: با تلاش‌های که توسط مسئولین ذی‌ربط انجام شده است، گازرسانی به این دو روستا تکمیل خواهد شد.

وی افزود: به همت دستگاه‌های اجرایی تا پایان شهریورماه تمامی لوله‌گذاری‌ها و نصب علمک‌های گاز در این روستاها به اتمام خواهد رسید و مردم شریف آلکاباد و ذمه به‌راحتی خواهند توانست از اواخر تابستان امسال از نعمت گاز در منازل خود برخوردار شوند.

نعمت گاز

فاصله کوتاه اشنویه تا سبزشدن کامل از لحاظ گاز

روستاهای شهرستان اشنویه بالای ۸۰ درصد گازرسانی شده‌اند و تعداد معدودی همانند روستای گند ملا عیسی علی‌رغم کانال کشی‌های طرح هادی، هنوز از نعمت گاز بی بهره هستند که لزوم گاز رسانی به این روستاها به علت برودت شدید هوای منطقه و کاهش استفاده از نفت و کاهش هزینه‌های گرمایشی ضروری است و گام بلندی در محرومیت‌زدایی در این شهرستان مرزی است.

انتهای گزارش/