همایش انتخاب تمدنی در اشنویه با حضور روحانیون و ائمه جمعه سرتاسر اشنویه در روستای حسن‌آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»،همایش انتخاب تمدنی و انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری روز پنجشنبه با حضور فرماندار اشنویه، مسئول مرکز اسلامی استان و جمعی از ائمه جمعه و جماعات شهرستان اشنویه اشنویه برگزار شد.

در این همایش، حجت‌الاسلام موسوی، مدیرکل مرکز اسلامی آذربایجان غربی، با تسلیت شهادت آیت‌الله دکتر رئیسی و شهدای خدمت، به تشریح خدمات ارزنده دولت سیزدهم پرداخت و گفت: این دولت در راستای تحقق نظام اسلامی و اهداف موردنظر آن، راه امامین انقلاب را در کنار روحانیت دنبال کرده است.

وی با اشاره به ۴۵ سال تلاش برای تحقق نظام اسلامی، اظهار داشت: اکنون در مرحله رسیدن به جامعه اسلامی مورد نظر در میدان انتخابات هستیم و امیدواریم با تبیین این مهم توسط روحانیون که همیشه نقش کلیدی در بیان دستاوردهای انقلاب و رهبری داشته‌اند، شاهد انتخاباتی باشکوه و حضور حداکثری مردم باشیم.

سید علی ترابی، فرماندار اشنویه، نیز در این مراسم با بیان اینکه باید بابصیرت و جهاد تبیین، مردم‌سالاری دینی این نظام اسلامی را برای همگان نمایان و جامعه را برای حضوری باشکوه در انتخابات تشویق کنیم، گفت: انتخابات ۸ تیر مظهر اقتدار و ابهت ایران اسلامی است و انتظار داریم روحانیون به عنوان پرچمداران دین و اندیشه، جامعه را برای حضور پرشور در این صحنه مهم سیاسی تشویق کنند.

وی با تأکید بر بی‌طرفی کامل در برگزاری انتخابات، خاطرنشان کرد: تمامی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری برای ما محترم هستند و باید شاخص‌های رهبر معظم انقلاب را برای انتخاب فرد اصلح در نظر بگیریم.

ترابی در ادامه سخنان خود به سفر و نشست مقام عالی استان با مقامات اقلیم کردستان عراق و پیگیری بازگشایی مرز کیله شین اشاره کرد و از تصویب طرح بازگشایی این مرز در کارگروه ویژه مرزی کشور خبر داد.

ماموستا سبحانی، امام‌جمعه و جماعت روستای حسن‌آباد اشنویه، نیز در این گردهمایی با تشریح خدمات شهید جمهور آیت‌الله دکتر رئیسی و تأکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات ۸ تیرماه، سکوت جامعه جهانی و دول اسلامی را در قبال جنایات غزه غیرقابل‌قبول دانست و ضمن تسلیت و اعلام همدردی با شهدای مظلوم و مردم ستمدیده فلسطین، بر وحدت امت اسلامی در برابر دشمنان و استکبار جهانی تأکید کرد.

در پایان این همایش از خانواده معظم شهید ملااحمد احمدی تجلیل شد.

انتهای خبر/