فرماندار اشنویه گفت: بانک‌ها باید در ارائه تسهیلات بانکی، همکاری بیشتری با سرمایه‌گذاران به ویژه کشاورزان شهرستان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو» سید علی ترابی در دیدار با مدیرعامل بانک کشاورزی استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی سرمایه‌گذاران، استفاده از تسهیلات بانکی است؛ لذا بانک‌ها باید در ارائه تسهیلات، همکاری بیشتری با سرمایه‌گذاران داشته باشند.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه پیشران اقتصادی شهرستان اشنویه کشاورزی است، گفت: شاه‌کلید توسعه شهرستان اشنویه کشاورزی است؛ بنابراین برای اجرای طرح‌های مهم اقتصادی در حوزه کشاورزی نیازمند جذب سرمایه‌گذاران و استفاده از این ظرفیت ارزشمند هستیم.

وی افزود: باتوجه‌به مساحت گسترده باغ‌ها و مزارع کشاورزی در شهرستان اشنویه، جذب سرمایه‌گذار و کارآفرین در حوزه کشاورزی، تأثیر مهمی در فراهم نمودن زمینه اشتغال برای جوانان بیکار و افزایش تولید خواهد داشت.

ترابی ضمن اشاره به رسالت بانک کشاورزی در حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی، بیان داشت: زمینه و بستر برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی در سطح شهرستان اشنویه نسبت به بقیه شهرستان‌ها بیشتر فراهم شده است؛ و می‌توان با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی جهت سرمایه‌گذاری در زمینه کشاورزی و گردشگری، فرصت‌های زیادی را برای اشتغال جوانان و توسعه شهرستان فراهم کرد.

فرماندار اشنویه با تأکید بر اینکه تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ در اشنویه بالاتر از میزان تعهد شده بود، گفت: ارائه تسهیلات مناسب از سوی بانک کشاورزی و جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی، تاثیر قابل توجهی را در افزایش میزان تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت.

مولایی مدیرعامل بانک کشاورزی استان آذربایجان غربی با اشاره به بستر مناسب برای کشاورزی در شهرستان اشنویه، اظهار کرد: وجود خاک حاصلخیز و آب‌وهوای مناسب در شهرستان اشنویه بستر مناسبی را برای کشاورزی و تولید انواع محصولات کشاورزی اعم از میوه‌جات، صیفی‌جات و سبزیجات فراهم کرده است.

وی افزود: هدف دولت سیزدهم افزایش تولید محصولات کشاورزی، حمایت از کشاورزان و حذف واسطه‌ها از بازار محصولات کشاورزی است. در این راستا رسالت بانک کشاورزی نیز ارائه تسهیلات مناسب به کشاورزان و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی، جهت افزایش راندمان و اشتغال‌زایی در این حوزه است.

مدیرعامل بانک کشاورزی استان آذربایجان غربی با اعلام آمادگی برای ارائه تسهیلات به متقاضیان، اظهار داشت: بانک کشاورزی برای ارائه تسهیلات بیشتر به متقاضیان حوزه کشاورزی، آمادگی لازم را دارد و تمام‌قد از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت خواهد کرد.

مولایی در پایان با تأکید بر لزوم رفع مشکلات پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهرستان اشنویه، گفت: پس از شناسایی پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد در سطح شهرستان، نسبت به ارائه تسهیلات جهت اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها اقدام خواهیم کرد. همچنین همکاری و پیگیری لازم از سوی بانک کشاورزی جهت توسعه و بازگشت به چرخه تولید دو واحد دام‌پروری در روستاهای اسلاملو و حسن‌آباد اشنویه صورت خواهد گرفت.

 

انتهای خبر/