رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه گفت: انواع کلاس‌های آموزشی فرهنگی، هنری و قرآنی جهت پر کردن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در سطح شهرستان و زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد در حال برگزاری است.

داریوش حیاتی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی «هه‌وال شنو» اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی متنوعی در رشته‌های قرآنی، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، موسیقی، بازیگری، عکاسی و غیره با همراهی اساتید توانمند، جهت پر کردن اوقات فراغت کودکان و جوانان، در سطح شهرستان اشنویه در حال برگزاری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه بیان کرد: کلاس‌های قرآنی در سطح شهرستان، با همکاری دو مؤسسه قرآنی آوای تسنیم یزدان و دارالاحسان اشنویه، در حال برگزاری و آموزش به علاقه‌مندان است.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های قرآنی این دو مؤسسه، گفت: کلاس‌های قرآنی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، ترتیل و حفظ برای تمام علاقه‌مندان بالاخص کودکان در حال برگزاری است. کیفیت و کمیت برگزاری کلاس‌ها نیز به‌صورت هفتگی بررسی می‌شود.

حیاتی اظهار داشت: در زمینه هنری نیز کلاس‌های آموزشی برای رشته‌‌های طراحی، نقاشی و خوشنویسی با تدریس اساتید مجرب و توانمند در حال برگزاری است.

وی با تأکید بر فعالیت‌های ارزشمند انجمن هنرهای تجسمی، افزود: کلاس‌های خوشنویسی که زیر نظر انجمن هنر‌های تجسمی شهرستان با حضور چندین مربی ارزنده در رشته‌های ممتاز و فوق ممتاز برگزار می‌شود؛ موفق به جذب ۸۰ هنرجو از سطح شهرستان و حتی شهرهای هم‌جوار مانند شهرستان نقده شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه گفت: در حوزه موسیقی نیز با همکاری یک آموزشگاه فعال در این زمینه، فعالیت‌های خوبی در زمینه آموزش موسیقی به علاقه‌مندان بالاخص کودکان صورت‌گرفته است.

حیاتی در تشریح فعالیت‌های آموزشی در زمینه نمایش، افزود: در رشته‌های بازیگری، فیلمنامه‌نویسی، نمایشنامه خوان‌ و نمایشنامه‌نویسی هنرجویان مستعد و توانمندی داریم که مراحل کتبی و تئوری را پشت سر گذاشته در حال آموزش عملی هستند. پس از اتمام آموزش‌ها در پایان شهریورماه، با اجرای دو نمایش کودک در خدمت مخاطبین خواهیم بود.

وی در پایان به معرفی محبوب‌ترین رشته‌های فرهنگی پرداخت و گفت: به سبب وجود ادبا و شعرای متعدد در سطح استان، علاقه‌مندی هنرجوها به رشته‌های انجمن ادبی و هنرهای تجسمی بیشتر از سایر رشته‌هاست. البته ذائقه شخصی و راهنمایی و ترغیب والدین نیز در انتخاب رشته موردنظر، بی‌تأثیر نیست.

 

انتهای خبر/