نماینده بنیاد علوی در شهرستان اشنویه گفت: در اردوی پزشکی که به همت بنیاد علوی در نالوس برگزار شد، به بیش از 300 نفر مراجعه کننده خدمات پزشکی درمانی ارائه شد.

هوشیار تابش‌وند در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی هه‌وال شنو اظهار داشت: در سال ۱۴۰۳ اولین اردوی جهادی کادر درمان باهمت بنیاد علوی و با همکاری نهادهای اجرایی شهرستان از جمله فرمانداری، سپاه پاسداران، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان، در بخش نالوس برگزار شد.

نماینده بنیاد علوی در شهرستان اشنویه با بیان خدمات ارائه شده افزود: خدمات در این اردوی جهادی در بخش‌های پزشکی عمومی، بینایی‌سنجی، شنوای سنجی، کارشناس تغذیه، روان‌شناسی، ارائه عینک، داروخانه، دندانپزشکی، مامایی و پایش ارتقا سلامت، تزریقات و پانسمان بود.

وی افزود: تمامی خدمات از دندانپزشکی تا ارائه عینک و داروها کاملاً رایگان به مراجعه‌کنندگان ارائه گردید.

تابش‌وند بیان کرد: به علت فشرده بودن دوره و هم‌زمانی آن با خدمات ارائه شده بنیاد در شهرستان‌های مجاور همانند نقده و اشنویه نتوانستیم از پزشک متخصص بهره ببریم؛ ولی تیم‌های مجرب پزشکان عمومی به ارائه خدمات برای مردم نالوس پرداختند.

وی افزود: در این دوره جهادی تیم هفت‌نفره دندانپزشکی نیز مستقر بودند و خدماتی مانند پر کردن دندان و کشیدن دندان و سایر خدمات مرتبط با این حوزه را انجام می‌دادند.

هوشیار تابش‌وند با بیان برپایی این اردوی دو روزه در تاریخ ۳۰ و ۳۱ تیرماه گفت: در این دو روز از ساعت ۸ صبح تا بعدازظهر و ارائه خدمات به آخرین مراجعه‌کنندگان کارکنان کادر درمان مشغول به ارائه خدمات بودند به این معنی که هیچ مراجعه‌کننده بدون دریافت خدمات باقی نماند.

وی در خصوص تعداد مراجعه‌کنندگان در این اردو اظهار کرد: تعداد افرادی که برای انجام امورات پزشکی مراجعه کردند بالغ بر ۳۰۰ نفر بوده است و تمام خدمات از جمله دندانپزشکی و ویزیت و غیره کاملاً رایگان بوده است.

نماینده بنیاد علوی در شهرستان اشنویه اظهار کرد: هزینه تیم پزشکی بر عهده بنیاد علوی بوده و این بنیاد ۵ میلیارد ریال برای این خدمات هزینه کرده است.

وی در پایان عنوان کرد: تمامی مسئولین و ادارات مرتبط از جمله فرمانداری سپاه پاسداران شهرداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان به بهترین شکل در کنار بنیاد بودند تا این اردوی پزشکی به نحو احسنت به پایان برسد.

انتهای خبر/