رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشنویه گفت، از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ تن چوب در پی قطع اشجار توسط افراد سودجو در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

بختیار سعدون در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «هه‌وال شنو» اظهار کرد: بنا بر وظیفه ذاتی مأموران منابع طبیعی شهرستان اشنویه بر حفاظت از منابع طبیعی شهرستان، مأموران این اداره موفق شده‌اند از ابتدای سال تعدادی از سودجویان و آسیب‌زنندگان به طبیعت شهرستان را دستگیر کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشنویه افزود: در چهار ماه ابتدای سال به میزان ۲۰ تن چوب در پی قطع اشجار توسط افراد سودجو در این شهرستان کشف و ضیط شده است.

وی دررابطه‌با افراد دستگیر شده عنوان کرد: دررابطه‌با قطع درختان و اشجار، ۶ نفر دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شده‌اند که با اثبات انجام جرم این افراد به پرداخت جرائم نقدی محکوم شده‌اند.

سعدون افزود: مأموران منابع طبیعی شهرستان به‌صورت ۲۴ ساعته در حال گشت‌زنی و مراقبت از عرصه‌ها و منابع ملی هستند و در صورت مواجهه با افراد سودجو که منابع طبیعی شهرستان را به خطر می‌اندازند حتماً برخورد قانونی انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی افزود: کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک است و داشتن پوشش گیاهی و درختان یکی از الزامات لازم برای جلوگیری از فجایع و خشکی کامل است؛ شهرستان اشنویه نیز پوشش گیاهی مناسبی دارد و دارای درختان چندین ساله است که به عنوان سرمایه ملی برای مردم است و نباید عده‌ای سودجو این سرمایه‌های ملی را به تاراج ببرند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشنویه بیان کرد: شرایط کوهستانی و بکر اشنویه نیاز به مراقبت ویژه دارد تا سودجویان به نفع خود درختان را قطع نکنند؛ اداره منابع طبیعی شهرستان با گشت‌ مأموران به صورت ۲۴ ساعته برای مراقبیت از اراضی ملی تلاش می‌کند.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم مردم در حفظ اراضی و منابع طبیعی اظهار کرد: از مردم فهیم شهرستان درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرصه‌های ملی اعم از تخریب و تصرف اراضی و قطع اشجار مراتب را از طریق شماره‌تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای خبر/