فرماندار اشنویه گفت: با تخلفاتی از قبیل کم‌فروشی، گران‌فروشی، عرضه نان بی‌کیفیت، احتکار، توزیع آرد خارج از شبکه، تعطیلی بدون هماهنگی با کارگروه آرد و نان و رعایت‌نکردن مسائل بهداشتی برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، در پنجمین جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان که صبح امروز برگزار شد، سید علی ترابی اظهار کرد: ساماندهی، تأمین و توزیع آرد  و کیفیت‌بخشی پخت نان از اولویت‌های مهم کارگروه ساماندهی آرد و نان این شهرستان در جهت رضایتمندی شهروندان است.

فرماندار اشنویه با اشاره به اینکه نظارت بر نانوایی‌ها در شهرستان باید  تشدید شود  عنوان کرد: با تخلفاتی از قبیل کم‌فروشی، گران‌فروشی، عرضه نان بی‌کیفیت، احتکار، توزیع آرد خارج از شبکه، تعطیلی بدون هماهنگی با کارگروه آرد و نان و رعایت‌نکردن مسائل بهداشتی برخورد خواهد شد و برای واحدهای صنفی متخلف جریمه قانونی در نظر گفته می‌شود.

وی افزود: نان به‌عنوان قوت غالب تغذیه مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در راستای عرضه باکیفیت نان باید تمام مسئولین شهرستانی دقت کافی را داشته باشند.

فرماندار اشنویه با اشاره به چرخه تولید نان بیان کرد: از کشاورزان زحمت‌کش که محصول گندم تولید می‌کنند تا سیلوهای نگهداری و تهیه آرد و پخش‌کنندگان آرد در واحدهای تولیدی همه در تلاش هستند تا محصول باکیفیت به دست مردم برسد و رضایت عمومی را در برداشته باشد.

وی با تأکید بر برخورد قاطعانه با تخلفات  نانوایی‌ها گفت: رضایت مردم باید ملاک کار واحدهای نانوایی باشد و هیچ عذری برای توجیه تخلف پذیرفته نیست و در صورت مشاهده تخلف از طرف واحدهای تولیدی چه کاهش حجم نان استاندارد یا پایین‌بودن کیفیت نان قطعاً با واحد متخلف برخورد خواهد شد.

فرماندار اشنویه افزود: اکیپ اقدام مشترک نظارت و بازرسی بر واحدهای نانوایی به‌صورت مستمر و روزانه در شهرستان باید  فعالیت کنند و اجازه ندهند برخی افراد متخلف در این عرصه جولان دهند و امنیت غذایی مردم شهرستان را به خطر بیندازند.

مسئول جهاد کشاورزی شهرستان نیز در این نشست اظهار کرد: در حوزه زمین‌های زراعی و مزارع گندم، با پیگیری‌های واحد حفظ نباتات، سم‌پاشی گسترده‌ای جهت مبارزه با سن گندم به وسعت ۱ هزار و ۶۰۰ هکتار، و مبارزه با زنگ سفید و سفیدک سطحی به وسعت ۹۰۰ هکتار صورت‌گرفته است. باتوجه‌به این اقدامات، مزارع گندم شهرستان اشنویه در وضع مطلوبی قرار دارد.

 

انتهای خبر/