فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه گفت: چندین نفر از توزیع‌کنندگان مواد مخدر در سطح شهرستان اشنویه دستگیر، و چند نفر از معتادان نیز جمع‌آوری شدند.

علی توکلی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی «هه‌وال شنو»، اظهار کرد: در راستای تداوم و ارتقای طرح‌های امنیت محله محور و با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اشنویه، چندین نفر از توزیع‌کنندگان مواد مخدر در سطح شهرستان دستگیر، و چند نفر از معتادان نیز جمع‌آوری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه، بیان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اشنویه، در این عملیات ضربتی موفق شد پنج نفر از سوداگران خریدوفروش انواع مواد مخدر را دستگیر نماید.

وی افزود: همچنین در این عملیات موفقیت‌آمیز، پنج نفر از معتادان متجاهر سطح شهرستان، شناسایی و توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه در راستای تشریح بیشتر این عملیات، اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، در تحقیقات بیشتر از مخفیگاه افراد موردنظر، مقادیر قابل‌توجهی از نوع مواد مخدر شامل تریاک و شیشه را کشف و ضبط کردند.

توکلی ضمن تأکید بر لزوم مبارزه با گسترش اعتیاد در شهرستان، گفت: باتوجه‌به مشکلات خطرناکی که اعتیاد از جنبه جسمی، روحی، فرهنگی و اجتماعی برای شهروندان ایجاد می‌کند؛ ضروری است با استفاده از تدابیر فرهنگی، اجتماعی و امنیتی گوناگون، از گسترش اعتیاد در سطح شهرستان جلوگیری به عمل آید.

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه افزود: معتادان متجاهری که در طی عملیات‌های گوناگون توسط پلیس مبارزه به مواد مخدر در سطح شهرستان اشنویه دستگیر می‌شوند؛ جهت سیر مراحل درمانی برای ترک اعتیاد، به مراکز درمانی و کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی می‎‌شوند.

وی گفت: عاملان توزیع‌کننده مواد مخدر نیز به‌عنوان مجرم، پس از تشکیل پرونده در کلانتری، برای سیر مراحل قانونی و سپری‌کردن مجازات، به دستگاه محترم قضائی معرفی می‌شوند.

توکلی در پایان  با اشاره به نقش مهم آگاهی والدین در جلوگیری از اعتیاد جوانان، بیان داشت: ما در تلاشیم تا با مبارز گسترده، در مقابل اعتیاد بایستیم؛ اما والدین نیز با آگاهی از نشانه‌ها و مضرات اعتیاد و همچنین ایجاد رابطه دوستانه با فرزندانشان، می‌توانند نقشی مهم در این مسیر ایفا نمایند.

 

انتهی خبر/