رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اشنویه گفت: شکارچیان غیرمجازی که اقدام به شکار کَل وحشی در شهرستان اشنویه کرده بودند، دستگیر شدند.

کریم خضری در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی «هه‌وال شنو» اظهار داشت: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر انجام شکار غیرمجاز در مناطق شکار ممنوع مرزی، نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان پس از بررسی دقیق و شناسایی محل اختفا آثار جرم و با اخذ دستور قضایی با همراهی پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان  طی اقدامی مشترک موفق به کشف اجزای حیوان شکار شده گردیدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اشنویه، افزود: در جریان این اقدام اجزای یک رأس  کل وحشی و یک قبضه اسلحه غیرمجاز، به همراه سایر ادوات شکار غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به متخلفین دستگیر شده دررابطه‌با این شکار غیرمجاز عنوان کرد: عاملین پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

خضری با بیان اینکه شکار غیرقانونی یکی از مهم‌ترین تهدیدات برای حیات‌وحش منطقه است، بر لزوم برخورد قاطع با متخلفان تأکید کرد و افزود: ما با هرگونه تخلف زیست‌محیطی به شدت برخورد می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد عده‌ای سودجو به بهانه شکار، به اکوسیستم منطقه آسیب بزنند.

وی به نقش مهم مردم در کمک به حفظ محیط‌‌زیست اشاره کرد و افزود: از همشهریان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را سریعاً به اداره حفاظت محیط‌زیست اطلاع دهند تا از این طریق در حفظ تنوع زیستی شهرستان سهیم باشند.

در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی برای افزایش آگاهی عمومی در خصوص حفاظت از محیط‌زیست انجام شده است، خضری اظهار کرد: اداره حفاظت محیط‌زیست اشنویه برنامه‌های متنوعی را برای آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست در بین دانش‌آموزان، روستائیان و سایر اقشار جامعه اجرا می‌کند.

وی عنوان کرد: متخلفین و شکارچیان غیرمجاز که حیات‌وحش شهرستان را بخواهند به خطر بیندازند با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اشنویه در پایان بر لزوم افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت حفاظت از محیط‌زیست و گونه‌های جانوری تأکید کرد و گفت: ما باید به نسل‌های آینده خود پاسخگو باشیم و اکوسیستم غنی منطقه را برای آیندگان حفظ کنیم.

 

انتهای خبر/