فرماندار اشنویه گفت: برای اینکه بتوانیم از شبیخون فرهنگی دشمنان به‌سلامت عبور کنیم، ضروری است بنیه فرهنگی و هویت ملی را در کشور تقویت نماییم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، سید علی ترابی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشنویه، اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی امروزه از ابزارهای مختلف و امکانات فرهنگی متنوعی جهت هجمه فرهنگی به‌نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند؛ بنابراین برای اینکه بتوانیم از شبیخون فرهنگی دشمنان به‌سلامت عبور کنیم، ضروری است بنیه فرهنگی و هویت ملی را در کشور تقویت نماییم.

فرماندار شهرستان اشنویه با تأکید بر نقش مهم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، بیان کرد: در مسیر مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمن، توجه نهادهای فرهنگی به فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تأثیری مهم و اجتناب‌ناپذیر دارد؛ لذا ضروری است اعضای شورای فرهنگ عمومی نیز فرهنگ‌سازی در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در اولویت امور قرار دهند.

وی ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، رئیس جنبش سیاسی حماس، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. ترابی همچنین از نهادهای متولی امر خواست تا برنامه‌ریزی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان، متناسب بافرهنگ و نیاز‌های فرهنگی جامعه اسلامی، صورت بگیرد.

در بخش دیگری از این نشست، امام‌جمعه شهرستان اشنویه نیز ضمن تسلیت شهادت رئیس جنبش سیاسی حماس و اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: باتوجه‌به تأکید آیات متعددی از قرآن کریم مبنی بر اهمیت فرهنگ‌سازی و ترویج اقامه نماز در جامعه، ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی و مسئولان شهری، همکاری و اقدامات لازم را جهت باشکوه کردن نماز‌های جماعت در مساجد و ادارات به عمل‌آورند.

حاج ماموستا عباس رسولی بیان کرد: عامل اساسی بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی که گریبان‌گیر جامعه اسلامی امروز شده است؛ فاصله‌گرفتن از نماز و کم‌اهمیت شمردن آن، و در حالت کلی بی‌توجهی به دستورات دینی است.

وی افزود: باتوجه‌به بازدارندگی نماز و رعایت دستورات دینی در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی، اگر نماز را به‌عنوان یک امری ضروری، شفابخش و مشکل‌گشا در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی، وارد بطن جامعه اسلامی نمایم؛ قطعاً در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی به میزان قابل‌توجهی، خواهیم بود.

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه نیز در این جلسه، به تشریح برخی از اقدامات انتظامی شهرستان در راستای پیشگیری و مقابله با معضلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی پرداخت.

در پایان اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشنویه، ضمن تشریح اقداماتی که تا کنون جهت اعتلای فرهنگ عمومی شهرستان صورت‌گرفته است؛ برنامه‌های پیشنهادی خود را جهت تحقق سایر اهداف فرهنگ عمومی مطرح کردند. تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی مختلف در شورا، یکی از این راهکارهای ارائه شده بود.

انتهای خبر/