فرماندار اشنویه گفت: به منظور توسعه کشاورزی در شهرستان اشنویه شهرک‌های کشاورزی ایجاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، سومین جلسه شورای بخش کشاورزی شهرستان اشنویه در سال جاری  با ریاست سید علی ترابی فرماندار شهرستان اشنویه،  رحیمی مدیر شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی و اعضای شورای کشاورزی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، در این نشست سید علی ترابی اظهار کرد: همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط جهت ایجاد شهرک کشاورزی یکی از گام‌های مهم در توسعه بخش کشاورزی شهرستان می‌تواند باشد.

فرماندار اشنویه عنوان کرد: شهرستان اشنویه به لحاظ دارا بودن از شرایط اقلیمی مناسب می‌تواند پیشرو در کشاورزی استان باشد.

وی افزود: محصولاتی مانند گیلاس و سیب شهرستان به‌عنوان برند کشاورزی این منطقه به حساب می‌آیند که این خود بیانگر پتانسیل بالای اشنویه در کشاورزی را نشان می‌دهد.

ترابی اشاره کرد باتوجه‌به این که اقتصاد اکثر خانوارها با کشاورزی است، بیان کرد: کشاورزی به‌عنوان شغلی مهم و مرتبط با زندگی روزمره مردم این منطقه، بخش زیادی از درآمد‌های مردم را در بر می‌گیرد و افزایش ظرفیت‌های این بخش باعث بهبود هرچه بیشتر مردم خواهد شد.

فرماندار اشنویه با اشاره به اهمیت کشت محصولات متنوع مانند گندم اظهار کرد: کشاورزی رابطه مستقیمی با تغذیه و سلامت مردم دارد و در شهرستان اشنویه نیز تلاش می‌شود با کشت هر ساله گندم علاوه بر تأمین بخشی از نیازهای شهرستان، به شهرهای دیگر نیز این محصول صادر شود.

علی ترابی ایجاد شهرک‌های کشاورزی در اشنویه را یک فرصت خواند و بیان کرد: شهرک‌های پیشرفته کشاورزی باعث تغییر از سبک کشاورزی سنتی به مدرن می‌شود که این مورد باعث بهبود در برداشت بیشتر محصول می‌شود.

وی افزود: در جهت ایجاد شهرک‌های کشاورزی، اراضی مناسب نیز در شهرستان برای احداث این شهرک‌ها تخصیص می‌یابد.

فرماندار اشنویه با اشاره به اهمیت حفظ منابع و آب اظهار داشت: کشاورزی مدرن علاوه بر افزایش میزان بازدهی می‌تواند در شرایط خشکسالی فعلی از هدر رفت آب نیز جلوگیری کند.

در این نشست رحیمی مدیر شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی نیز آمادگی شهرک استان را برای احداث شهرک کشاورزی در این شهرستان اعلام و خواستار همکاری و مشارکت ادارات و کشاورزان جهت تحقق این مهم شد.

 

انتهای خبر/