رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اشنویه گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران در اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اشنویه، آمار شکار‌های غیرمجاز در این شهرستان، نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

کریم خضری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «هه‌وال شنو» اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی و حضور فیزیکی همکاران اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان در زیستگاه‌های موردنظر، آمار شکار‌های غیرمجاز در این شهرستان، نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان اشنویه ضمن اشاره به اقدامات صورت‌گرفته این اداره، بیان کرد: اداره محیط‌زیست شهرستان، در راستای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری اقدامات مؤثر و قابل‌توجهی را ارائه کرده است.

وی افزود: در نتیجه این اقدامات از ابتدای سال جاری تا کنون، ۱۹ مورد تخلف محیط زیستی ثبت شده، ۸۸۱ میلیون ریال ضرر و زیان محیط زیستی وصول و ۱۱ پرونده تخلف جهت رسیدگی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است تا مراحل قانونی پیگیری شود.

خضری با تأکید بر تلاش مستمر اداره محیط‌زیست در حفاظت از زیستگاه‌های اشنویه، گفت: بیشتر تخلف‌هایی که تا کنون در سطح منطقه ثبت شده؛ در روزهای تعطیل و یا ساعات خارج از وقت اداری صورت‌گرفته؛ این امر نیز نشان‌دهنده تلاش شبانه‌روزی اداره محیط‌زیست شهرستان در راستای حفاظت از گونه‌های زیستی است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۹ تا کنون بیش از ۴۸۰ مورد پرونده تخلف محیط زیستی در سطح شهرستان ثبت شده که از این میزان ۴۳ مورد مربوط به زنده‌گیری پرندگان خصوصا کبک، و ۴۵۰ مورد مربوط به صید غیرمجاز ماهی است.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان اشنویه اهالی این شهر را دوستدار محیط‌زیست خواند، و بیان کرد: ذکر این نکته ضروری است که بیشتر متخلفین محیط زیستی به شهرستان‌های مجاور تعلق دارند و واضح است که شهروندان بومی اشنویه همگی دوستدار و حافظ محیط‌زیست هستند.

خضری در پایان با تأکید بر همکاری مثبت مردم در حفاظت از محیط‌زیست، گفت: وجود گونه‌های متنوع در حیات‌وحش منطقه اعم از خرس قهوه‌ای و کل و بز، نشانگر همکاری مثبت و تأثیرگذار مردم در حفاظت از محیط‌زیست شهرستان است که امیدواریم این روند تا زمان تکثیر انواع گونه‌های کمیاب در منطقه، ادامه یابد.

 

انتهای خبر/