معاون سیاسی فرماندار اشنویه گفت: فرایند اخذ مجوز جهت فعالیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، تا حد زیادی تسهیل‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، سید یاسر حسینی در نشست هم‌اندیشی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد اشنویه، اظهار کرد: در راستای حمایت از فعالیت‌ سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، فرایند اخذ مجوز این سازمان‌ها تا حد زیادی تسهیل‌یافته است.

معاون سیاسی فرماندار اشنویه در خصوص اهمیت اخذ مجوز برای تشکل‌های مردم‌نهاد، بیان کرد: هر تشکلی در هر زمینه‌ای که قصد فعالیت و ارائه خدمات داشته باشد؛ در اولین مرحله باید نسبت به اخذ مجوز‌های لازم از سوی ادارات مربوطه، اقدام نماید.

وی افزود: در سال‌های اخیر، ۱۵ کارگروه فرهنگی اجتماعی برای انجام فعالیت‌های موردنظر در سطح شهر مصوب شده بود؛ اما از این تعداد تنها هفت مورد مراحل اخذ مجوز و ثبت را به‌صورت کامل طی کردند.

حسینی گفت: در حال حاضر، اساسی‌ترین مشکل در زمینه سازمان‌های مردم‌نهاد، عدم اخذ مجوز توسط تشکل‌های مربوطه است؛ درصورتی‌که ارائه تمام خدمات حمایتی از سوی ادارات خدمت‌رسان، مشروط به اخذ مجوز و ثبت سازمان موردنظر در سایت‌های مربوطه است.

معاون سیاسی فرماندار اشنویه تأکید کرد: باتوجه‌به مذاکراتی که با ادارات متولی امر در خصوص تسهیل ارائه مجوز به سازمان‌های مردم‌نهاد صورت‌گرفته؛ ضروری است تمامی تشکل‌های مردمی جهت ادامه فعالیت، در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت تشکل و اخذ مجوز اقدام نمایند.

در بخش دیگری از این نشست، امین عشایری عضو شورای شهرِ شهرستان اشنویه، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه، یکی از بهترین و مؤثرترین مجموعه‌ها در بحث ایجاد تشکل‌های مردمی بوده است که با سازماندهی ۱۲ تشکل مردمی، فعالیت‌های بسیار مثبت و سازنده‌ای را در این زمینه ارائه داده است.

در ادامه لقمان کیانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، به توضیح نکاتی درباره نحوه فعالیت استخر شهر پرداخت، و گفت: مدیریت و اداره استخر سرپوشیده شهرستان اشنویه طی قراردادی قانونی به مدت ۷ سال به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: هزینه‌ای که برای اخذ بلیط ورودی در نظر گرفته شده، نسبت به هزینه‌های جاری اداره استخر اعم از تأمین حامل‌های انرژی، حضور ناجیان غریق در استخر و موارد مشابه، مبلغ بسیار کم و ناچیزی است.

کیانی دررابطه‌با تشکل‌های مردم نهادی که زیر نظر اداره ورزش و جوانان اشنویه فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: مجوز تشکل انجمن کوهنوردان و دوچرخه‌سواران که زیر نظر اداره ورزش و جوانان شهرستان اشنویه مشغول به فعالیت هستند و تاکنون نیز موفق به‌افتخار آفرینی‌های بسیاری در سطح کشور شده‌اند؛ در شرف تمدید است.

در بخش‌های دیگر این نشست، مدیران و اعضای تشکل‌ها و سازمان‌های مختلف نیز، به بیان مشکلات، انتقادات و پیشنهادهای خود در راستای بهبود عملکرد تشکل‌های مردم‌نهاد پرداختند.

انتهای خبر/