مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اشنویه گفت: پیاده‌روی اربعین را می‌توان به‌عنوان نمادی از استقامت در برابر ظلم و ستم دانست؛ مانند کاری که امام حسین (ع) انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن اصغری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، اظهار داشت: واقعه کربلا و مراسم اربعین امروزه فقط یک بحث تاریخی نیست و حضور خیل عظیم زائران تبدیل به نمادی از آزادگی برای تمام جهانیان شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اشنویه، افزود: پیاده‌روی اربعین هر ساله با شور حسینی زائران از کشور‌های مختلف همراه است که این نشان‌دهنده عشق و علاقه مردم آزاده جهان به سیدالشهدا (ع) است.

وی با اشاره به تأثیرات پیاده‌روی اربعین در زندگی فردی بیان کرد: سفر اربعین نه‌تنها یک سفر جسمی بلکه سفری معنوی و روحانی است که ارادت و محبت به اهل‌بیت علیه‌السلام را نشان می‌دهد و موجب برکات فراوانی در زندگی فرد می‌شود؛ همان‌گونه که در احادیث از ائمه اطهار دراین‌رابطه آمده هر کسی هر مبلغی را برای این سفر هزینه کند چندین برابر آن را از طرف خداوند دریافت خواهد کرد.

اصغری عنوان کرد: ارادت به امام حسین علیه‌السلام و گرامیداشت مراسم بزرگ دینی سیاسی اربعین با حضور مردم از ملیت‌های مختلف نشان از بیداری هرچه بیشتر آزادگان جهان دارد؛دیدن عشق و ارادت به امام حسین علیه‌السلام در میان مردم سایر ادیان الهی نیز نشان دهنده همین موضوع است تا جایی که هیئت‌هایی از سایر ادیان نیز در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اشنویه با اشاره به آموزش درس ایستادگی در برابر ظالم از سیدالشهدا (ع) خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین را می‌توان به‌عنوان نمادی از استقامت در برابر ظلم و ستم دانست؛ مانند کاری که امام حسین (ع) انجام داد؛ امروزه نیز ستمی که ظالمان جهانی به مردم مظلوم غزه و فلسطین انجام می‌دهند قلب هر مسلمان و انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

وی افزود: مردم آزاده جهان به حقانیت اسلام با دفاع تمام‌قد ایران اسلامی از مردم غزه در برابر ظلم‌های ستمگران جهان رسیدند و دیگر برای کسی پوشیده نیست که صهیونیسم جهانی سیستمی بر پایه ظلم است و باید در مقابل آن ایستادگی کرد؛ همان‌گونه که امام حسین علیه‌السلام با ایستادگی در مقابل ظالمان به تمام مردم و جهانیان نشان داد که نباید در مقابل ظالم و ستم بی‌تفاوت ماند.

انتهای خبر/