رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اشنویه گفت: زیر نظر اداره ارشاد شهرستان، کلاس‌های متنوعی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوان در این تابستان در حال برگزاری است.

داریوش حیاتی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، اظهار کرد: امسال اداره ارشاد شهرستان اشنویه طبق سنوات گذشته فعالیت‌های خود در حوزه برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان شهرستان باقدرت انجام داده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اشنویه، افزود: کلاس‌های آموزش هنرهای تجسمی و کلاس‌های آموزش نقاشی یکی از پربارترین  موفق‌ترین دوره‌های آموزشی تابستانی این اداره بوده است.

وی با اشاره به حضور هنرمندان صاحب‌نام شهرستان برای تدریس و ترویج بیشتر هنر در بین هنردوستان، افزود: خانم یوسفی به‌عنوان استاد سیاه‌قلم بیشترین هنرجو را داشته و کلاس‌های فشرده‌ای برای آموزش هنرجویان زیر نظر اداره ارشاد توسط ایشان انجام‌گرفته است.

حیاتی با اشاره به تنوع کلاس‌های برگزار شده زیر نظر اداره شاد بیان کرد: غیر از که سیاه‌قلم در رشته‌های نقاشی و هنرهای تجسمی نیز آموزش‌ها دایر است و اساتید شهرستانی با جدیت برای ارتقای سطح کیفی هنرجویان اشنویه‌ای تلاش می‌کنند.

وی افزود: در بخش هنرهای تجسمی آموزش‌های رنگ‌وروغن زیر نظر سه استاد و با جامعه آماری حدود ۴۰ نفر در حال برگزاری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اشنویه دررابطه‌با آموزش خوشنویسی اظهار داشت: انجمن خوشنویسان شهرستان آزمون سراسری خوشنویسی در سه سطح مبتدی، متوسطه و پیشرفته تحریری و شکسته‌نستعلیق را با موفقیت به پایان رساند؛ بعد از تعیین سطح در این آزمون سراسری احتمال می‌دهیم تعداد خوشنویسان شهرستان افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: در شهرستان اشنویه سه نفر با سطح فوق ممتاز در خوشنویسی داریم که زیر نظر اداره ارشاد به تدریس برای هنرجویان اقدام می‌نماید.

داریوش حیاتی با اشاره به برگزاری کلاس‌های قرآنی در سه‌ماهه تابستان ۱۴۰۳ اظهار داشت: کلاس‌های آموزش قرآنی در دو مؤسسه احسان اشنویه و مؤسسه آوای تسنیم قرآن نیز با حمایت وزیر نظر اداره ارشاد در حال برگزاری است.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آموزشی تابستان این اداره، عنوان کرد: در دوره تابستانی حدود ۳۸۰ نفر هنرجو در شته‌های مختلف اعم از سیاه‌قلم نقاشی هنرهای تجسمی، رنگ‌وروغن و آموزش‌های قرآنی شرکت داشتند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اشنویه، در پایان خاطرنشان کرد: این شهرستان پتانسیل خوبی از لحاظ هنرجو دارد و برای بهبود کیفیت خدمات و افزایش تعداد شرکت‌کنندگان می‌بایست تجهیزات و زیرساخت‌های بهتری فراهم شود.

 

انتهای خبر/