شهردار اشنویه گفت: در نتیجه چندین پروژه درخت‌کاری و زیباسازی، سرانه فضای سبز شهرستان در راستای ارکان توسعه شهری 1/5 متر مربع ارتقاء یافت.

انور سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «هه‌وال شنو» اظهار کرد: در چند سال اخیر موفق شدیم با طراحی و اجرای چندین پروژه درخت‌کاری و زیباسازی در سطح شهرستان اشنویه، سرانه فضای سبز شهرستان را ۱/۵ متر مربع ارتقاء دهیم و از ۲/۲ متر مربع به بیش از ۳/۷ متر مربع افزایش یافته است..

شهردار اشنویه با تأکید بر موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوب شهرستان، بیان داشت: شهرستان اشنویه به‌صورت بالقوه از طبیعت و موقعیت جغرافیایی زیبایی برخوردار است که با اندکی تأمل و برنامه‌ریزی می‌توان با استفاده از این پتانسیل، مکان‌های تفریحی و گردشگری زیبایی را در شهر احداث کرد.

سعیدی به تشریح اقدامات شهرداری در راستای زیباسازی سیما و منظر شهری پرداخت و گفت: پروژه زیباسازی سیمای شهر در چندین فاز طراحی و برنامه‌ریزی شده است؛ توسعه و سازمان‌دهی اطراف رودخانه گلاز در ۴ فاز نیز یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: با استفاده از اقداماتی که از سوی شهرداری صورت گرفت، فضای موجود در اطراف رودخانه گلاز که به دلیل تلنبار شدن نخاله و زباله‌های غیربهداشتی تهدیدی خطرناک برای بهداشت و سلامت عمومی شهروندان محسوب می‌شد؛ از طریق اجرای پروژه‌های زیباسازی به فرصتی بی‌بدیل برای زیبایی و تمیزی بیشتر شهر تبدیل شد.

سعیدی دررابطه‌با پروژه توسعه و زیباسازی حریم رودخانه گلاز، بیان کرد: اجرای این پروژه در ۴ فاز تقسیم‌بندی شده که ۳ فاز آن اجرایی شده و فاز نهایی نیز در حال انجام است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار اشنویه در توضیح سایر پروژه‌های زیباسازی سیما و منظر شهری، اظهار داشت پل بازار به سمت قطره‌کانی مورداستفادهمرکز شهر واقع شده و مورداستفاده شهروندان خصوصاً سالمندان است؛ از دیگر پروژه‌های زیباسازی بود که با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان، فاز اول بازسازی آن اتمام یافت و در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

سعیدی در پایان با تأکید بر اهمیت زیباسازی سیمای شهر در جذب گردشگران، گفت: در تلاشیم تا از طریق افزایش سرانه فضای سبز، زیباسازی معابر و فضای شهری و استفاده از موقعیت جغرافیایی بکر شهرستان؛ بستر مناسبی را جهت جذب حداکثری گردشگران فراهم نماییم.

انتهای خبر/