رئیس دانشگاه پیام‌نور اشنویه گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی و پیگیری‌های انجام‌گرفته، واحد دانشگاه پیام‌نور اشنویه به دفترچه انتخاب رشته بازگشت.

حسن امین‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور شهرستان اشنویه به‌عنوان واحد دانشگاهی با ثبت در دفترچه اصلاحی انتخاب رشته مجدداً اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور اشنویه، افزود: در دفترچه انتخاب رشته اولیه نام دانشگاه پیام‌نور اشنویه حذف شده بود؛ با پیگیری‌های انجام‌گرفته و تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولین امر واحد دانشگاهی پیام‌نور دوباره به فهرست دانشگاه‌های با پذیرش دانشجو اضافه شد.

وی با اشاره به جزئیات حذف واحد دانشگاهی پیام‌نور شهرستان از دفترچه انتخاب رشته عنوان کرد: در تاریخ ۱۲ شهریورماه که دفترچه انتخاب رشته اولیه دانشگاه پیام‌نور انتشار یافت نام دانشگاه پیام‌نور اشنویه حذف شده بود که بلافاصله با اقدامات انجام‌گرفته تمامی مسئولین از جمله فرماندار، فرمانده سپاه، نماینده شهرستان، ادارات ذی‌ربط و مدیریت استانی را در جریان این امر قرار دادیم و برای بازگشت مجدد واحد دانشگاهی اشنویه به دفترچه انتخاب رشته اقدام کردیم.

امین‌پور افزود: پیگیری‌ها برای ابقای دانشگاه پیام‌نور به‌صورت شبانه‌روزی انجام شد و همکاران در این واحد دانشگاهی تمام تلاش خود را کردند که جوانان و دانشجویان اشنویه‌ای مجدداً بتوانند در این واحد دانشگاهی به تحصیل ادامه دهند و پذیرش دانشجوی جدید امکان پذیر باشد.

وی بیان کرد: تعداد ۱۷ واحد دانشگاهی پیام‌نور در سرتاسر کشور از دفترچه انتخاب رشته حذف شده بودند که چهار واحد آن در آذربایجان غربی و واحدهای دانشگاهی سردشت، اشنویه، سیاه چشمه و شوط از دانشگاه‌های حذف شده در دفترچه اولیه بودند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور اشنویه با اشاره به برخی مشکلات دانشجویان در صورت حذف دانشگاه پیام‌نور شهرستان از دفترچه انتخاب رشته، اظهار داشت: حداقلی‌ترین مشکلی که در صورت حذف واحد دانشگاه پیام‌نور برای دانشجویان اشنویه‌ای ایجاد می‌شود رفتن به شهرهای اطراف و اتلاف وقت و زمان مفید دانشجویان به علت رفت‌وآمدهای مکرر می‌تواند باشد و این عمل انرژی فرد برای تمرکز بر آموزش را کاهش می‌دهد.

وی افزود: به علت مسائل فرهنگی و سختی رفت‌وآمد در فصل‌های سرد سال بسیاری از خانواده‌ها به تحصیل فرزندان خود در شهرستان خود علاقه دارند و عدم‌پذیرش دانشجو می‌تواند بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل هستند را با مشکل روبرو کند و باعث کاهش نرخ افراد با تحصیلات عالی در شهرستان شود.

حسن امین‌پور عنوان کرد: هم‌اکنون در بسیاری از ادارات شهرستان شاهد حضور افرادی هستیم که حداقل یک مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه پیام‌نور شهرستان گذراندند و این نشان از تأثیر مثبت حضور واحد دانشگاهی در این شهرستان است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور اشنویه، بیان کرد: واحد دانشگاه پیام‌نور اشنویه هر ساله با پذیرش حدود ۳۵۰ دانشجو در رشته‌های مختلف به‌عنوان یکی از واحدهای دانشگاهی با بیشترین پذیرش دانشجو در سطح استان است.

وی در پایان عنوان کرد: برای احقاق حقوق دانشجویان این واحد دانشگاهی تمام تلاش خود را خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کوچک‌ترین وقفه‌ای در تحصیل این عزیزان اتفاق بیفتد.

 

انتهای خبر/