شهردار اشنویه گفت: از هشت سال پیش در حال برنامه‌ریزی برای توسعه، زیباسازی و بهسازی تفرجگاه قلاتوک اشنویه هستیم و امسال بخش عمده‌ای از اقدامات میدانی این پروژه، تکمیل شده است.

انور سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «هه‌وال شنو» اظهار کرد: مسئولین امر توسعه و زیباسازی سیما و فضای شهری در شهرداری اشنویه، از چندین سال قبل در حال برنامه‌ریزی و طراحی پروژه‌های عمرانی متنوع جهت زیباسازی سیمای شهر و توسعه صنعت گردشگری شهرستان هستند.

شهردار اشنویه توسعه تفرجگاه و پارک جنگلی قلاتوک را یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: توسعه پارک جنگلی قلاتوک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین تفرجگاه‌های شهرستان از هشت سال پیش در دستور کار شهرداری اشنویه قرار گرفت و پروژه‌های عمرانی متنوعی در جهت زیباسازی و توسعه این تفرجگاه طراحی شده؛ به اجرا در آمد.

وی افزود: در گام اول برای حفظ جلوه طبیعی و بکر جنگلی موجود در این تفرجگاه، احاله مدیریت ۶۳ هکتار از فضای جنگلی این محدوده را در اختیار گرفتیم. سپس از طریق درختکاری در طول هشت سال اخیر، اقدام به توسعه و افزایش فضای جنگلی موجود در این تفرجگاه نمودیم.

سعیدی در توضیح سایر پروژه‌های عمرانی قلاتوک گفت: پروژه دیگری نیز در فضای جنگلی پارک قلاتوک جهت تکمیل و توسعه زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری در این تفرجگاه در حال اجراست که ازاین‌بین می‌توان به طراحی و اجرای پیست دوچرخه‌سواری جهت برگزاری مسابقات و جشنواره‌های متعدد ورزشی فرهنگی اشاره کرد.

وی در ادامه، احداث پیاده‌رو سلامت در مسیر پارک جنگلی قلاتوک را پروژه‌ای تأثیرگذار در سطح شهر معرفی کرد و بیان داشت: پروژه پیاده‌رو سلامت باهدف اتصال تپه جنگلی قلاتوک به میدان امام شهرستان در کنار بهسازی مسیر خودرویی این پارک، جهت دسترسی آسان مردم و ایجاد فضایی مناسب و زیبا برای پیاده‌روی، طراحی شده؛ به اجرا درآمد.

شهردار اشنویه در تشریح روند پیشرفت پروژه پیاده‌رو سلامت، اظهار کرد: قسمت عمده این پروژه به طول ۷۰۰ متر دیوارچینی و جدول‌گذاری شده؛ نورپردازی و تکمیل زیرساخت‌ها نیز صورت‌گرفته است. ادامه پروژه نیز در دست اجراست و تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید.

انور سعیدی در پایان با تأکید بر نقش مؤثر پیاده‌رو سلامت در زیباسازی فضای شهری و جذب گردشگر، گفت: با اتصال فضای بکر و جنگلی پارک قلاتوک به فضای توسعه و مدرن شهری، ضمن تسهیل استفاده شهروندان از این تفرجگاه، سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و تفریحی نیز مجاب به سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان خواهند شد و شهرستان اشنویه از طریق ایجاد پروژه‌های تفریحی، گردشگری و اقامتی با همکاری بخش خصوصی، به قطب گردشگری منطقه تبدیل خواهد شد.

 

انتهای خبر/