دومین رویداد تولید محتوای دیجیتالی بسیج با شرکت 66 دانش‌آموز از مدارس مختلف در قالب 11 تیم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، رویداد تولید محتوای دیجیتالی بسیج در شهرستان اشنویه برگزار شد. در این رویداد ۶۶ نفر در قالب ۱۱ تیم شش‌نفره به رقابت پرداختند. تمامی تیم‌های شرکت‌کنندگان این رویداد از دانش‌آموزان اشنویه‌ای تشکیل شده بود و در زمینه‌های طراحی پوستر منشن گرافی     برای کسب بهترین عناوین با هم رقابت کردند.

رویداد تولید محتوا در جهت افزایش توانمندی و توانایی دانش‌آموزان و آشنایی هرچه بیشتر نان با نرم‌افزارهای به‌روز دنیا در بحث تولید محتوا به همت قرارگاه فضای مجازی شهرستان انجام گرفت.

این رویداد برای دومین بار در شهرستان اشنویه برگزار شد و با حضور پرشور دانش‌آموزان همراه بود.

تولید محتوای دیجیتالی ابزاری برای جهاد تببین است

یعقوب رشیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، اظهار داشت: دومین رویداد تولید محتوای دیجیتالی شهرستان اشنویه به همت قرارگاه فضای مجازی شهرستان با شرکت ۶۶ دانش‌آموز دختر در قالب ۱۱ تیم شش نفره برگزار شد.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان اشنویه بیان کرد: آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت، ارزش‌های دفاع مقدس و کشف استعدادهای نهفته از اهداف اصلی این رویداد است.

وی بسیج را میدانی برای بروز توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم جوانان و نوجوانان دانست و افزود: جوانان بسیجی با حضور در میدان‌های مختلف، تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کنند و این مهم در حوادث چند سال گذشته همچون زلزله، سیل و سایر عرصه‌ها به‌خوبی تجلی‌یافته است.

رشیدی بر توجه بیشتر به فضای مجازی و رسانه تأکید کرد و بیان داشت: دشمن به دنبال راه‌انداختن جنگ‌شناختی برای انحراف جوانان از مسیر پیشرفت و سعادت است؛ اما بسیجیان با انگیزه، هوشمندی آراسته به هنرمندی با تلاش‌های جهادی در این عرصه ورود پیدا کرده‌اند تا فضای مجازی را به میدانی برای ارائه ارزش‌های انقلاب اسلامی تبدیل کنند.

تولید محتوای دیجیتالی

وی خاطرنشان کرد: تولید محتوای فاخر و اثرگذار، به‌عنوان تحقق ابزار جهاد تبیین است و بسیج مردمی در این راستا برنامه دارد و یکی از آن‌ها رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج است.

یعقوب با اشاره به سطح برگزاری رویداد مطرح کرد: سطح رقابت‌ها در این رویداد پیشرفت چشمگیری نسبت به رویداد برگزار شده در سال قبل داشت؛ زیرا شاهد افزایش کیفیت بهبود تولیدات محتوا و خلاقیت با محوریت کار تیمی را شاهد بودیم.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان اشنویه با مطرح‌کردن توجه به شکوفایی استعداد دانش‌آموزان، بیان کرد: استعدادهای دانش‌آموزان و خلاقیت آنان نباید نادیده گرفته شود و در راستای افزایش توانمندی و کارایی هرچه بیشتر، دانش‌آموزان به‌جای اتلاف وقت در شبکه‌های اجتماعی محتوا فاخر تولید می‌کنند؛ بروز توانمندی‌های جوانان و نوجوانان شهرستان اشنویه مایه مباهات برای تمام مسئولین است.

تولید محتوای دیجیتالی

تولید محتوای کارآمد بر پایه استعداد هنری علاقه‌مندان

توحید توانا در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، اظهار کرد: توانمندسازی و آموزش دانش‌آموزان در راستای تولید محتوای فاخر و آموزش با نرم‌افزارهای به‌روز دیجیتالی یکی از اهداف برگزار رویدادهای تولید محتوای دیجیتالی است.

مسئول تولید محتوای دیجیتالی استان آذربایجان غربی، افزود: در رویداد تولید محتوای فعلی حضور پرشور دانش‌آموزان و رقابت آنها نشان از علاقه و توانمندی آن‌هاست.

توانا با اشاره به اهمیت دانش تولید محتوا عنوان کرد: شناسایی پتانسیل افراد مستعد و خلاق که بر پایه آموزش‌های دیده شده انجام‌گرفته همچنین استفاده از نرم‌افزارهای مختلف خلاقیت در کنار مهارت استفاده از این نرم‌افزارها را نشان می‌دهند.

وی افزود: در این رویداد دانش‌آموزان نشان دادند استعدادهای نهفته‌ای در سطح شهرستان اشنویه در زمینه تولید محتوا وجود دارند و برگزاری رویدادی مانند این می‌تواند علاوه بر کشف استعداد توسط خود افراد باعث انگیزی گرفتن برای فعالیت‌های فردی دانش‌آموزان شود.

توحید توانا با اشاره به تفاوت سطح رویداد فعلی با رویداد تولید محتوای سال قبل بیان کرد: در دوره فعلی که با حضور دانش‌آموزان برگزار شد سطح تولیدات دانش‌آموزان بهبود فوق‌العاده‌ای داشته است؛ رویداد تولید محتوای سال قبل اولین رویداد تولید محتوای شهرستان اشنویه بود و امسال تفاوت سطح کیفی اجرا و تولیدات ملموس بود.

وی اظهار کرد: با بسط پیداکردن و گسترش روزافزون فضای مجازی و محتواهای تولیدی در بستر شبکه‌های اجتماعی یکی از کمبودها پایین‌بودن تعداد محتوای فاخر با جلوه‌های ویژه و درخور است که رویداد و در کنار آن آموزش اصولی می‌تواند کمک شایانی به تولید محتوای فاخر کند.

مسئول تولید محتوای دیجیتال استان آذربایجان غربی، افزود: دوره‌های آموزشی که در شهرستان اشنویه با موضوعاتی همچون بهره‌گیری از هوش مصنوعی و استفاده حرفه‌ای از نرم‌افزارهای بروز کاملاً تأثیر خود را در افزایش کیفیت دومین رویداد تولید محتوای شهرستان اشنویه داشته است.

دانش‌آموزان از سطح مسابقه تولید محتوای دیجیتالی می‌گویند

روژین محمودی یکی از دانش‌آموزان شرکت کرده در این مسابقه گفت: من دوره قبلی مسابقات تولید محتوا نیز شرکت کرده بودم و با آمادگی بالاتری در این رقابت‌ها شرکت کردم؛ سطح کیفی این مسابقات تولید محتوا نسبت به رویداد سال قبل بسیار بالاتر و رقابت‌ها شدیدتر و نزدیک‌تر بود.

آوین رضایی دیگر شرکت کننده این رویداد تولید محتوا نیز با اشاره به ابزارها و نرم‌افزارهای به‌روز استفاده شده در رویداد، مطرح کرد: به عنوان یک دانش‌آموز اشنویه‌ای بسیار خوشحال هستم که چنین رویدادی در شهرستان ما برگزار می‌شود؛ برگزاری رویدادها و مسابقاتی این چنینی می‌تواند علاوه بر بالا بردن دانش ‌تولید محتوای ما دانش‌آموزان، انگیزه‌ای برای فعالیت مثبت بجای اتلاف وقت در شبکه‌های اجتماعی باشد.

به گزارش خبرنگار هه‌وال شنو این رویداد که در آن دانش‌آموزان دختر مدارس مختلف شهرستان اشنویه حضور داشتند در قالب ۱۱ تیم این دانش‌آموزان به رقابت پرداختند و در پایان دومین رویداد تولید محتوای دیجیتالی شهرستان اشنویه با اهدای جوایزی نفیس به دانش‌آموزان برگزیده تقدیر به عمل آمد.

این رویداد با محوریت هفته دفاع مقدس و تولید محتوا در این زمینه برگزار شد و دانش‌آموزان با ابزار حرفه‌ای همچون استاده از هوش مصنوعی و نرم افزارهای حرفه‌ای طراحی منشن گرافی در این مسابقه شرکت کرده بودند.

 

انتهای خبر/

علی اصغریان