شهردار اشنویه گفت: قرارداد تأسیس کارخانه آسفالت شهرستان اشنویه منعقد شده و در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

انور سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «هه‌وال شنو» اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه کارخانه آسفالت‌ سازی شهرستان به دلیل اضمحلال و فرسودگی، شرایط استاندارد خود را از دست داده بود؛ شهرداری اشنویه جهت تأسیس کارخانه جدیدی در سطح شهرستان، وارد عمل شد.

شهردار اشنویه با اشاره به نیاز مبرم شهرستان به قیر و آسفالت، بیان داشت: آسفالت، روسازی، بهسازی، لکه‌گیری و ترمیم معابر سطح شهرستان نیازمند آسفالت استاندارد و باکیفیت است که کارخانه قدیمی شهرستان باتوجه‌به ظرفیت کم، پاسخگوی این نیاز نبود.

وی افزود: بر این اساس با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در شهرداری، قراردادی منعقد شد تا کارخانه جدیدی به‌صورت استاندارد و با ظرفیت بالا در سطح شهرستان تأسیس شود.

سعیدی گفت: این کارخانه ۱۶۰ تن ظرفیت دارد و تمام تلاشمان این است تا مهرماه امسال راه‌اندازی شود تا با استفاده از آن، پروژه‌های آسفالت و ترمیم معابر شهر را به طور گسترده آغاز کنیم.

شهردار اشنویه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در زمینه آسفالت معابر، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۳ هزار مترمربع از معابر شهری و روستایی اعم از محله امیرآباد، مجیدآباد و خیابان ساحلی لکه‌گیری و ترمیم شده است‌.

وی افزود: سایر پروژه‌های آسفالت معابر و مشکلات معابر روستایی فعلاً متوقف شده تا پس از راه‌اندازی کارخانه آسفالت در مهرماه سال جاری، بادقت، کیفیت و سرعت بیشتری نسبت به تکمیل پروژه‌های مدنظر  اقدام گردد.

سعیدی در تشریح اهمیت راه‌اندازی کارخانه جدید، گفت: باتوجه‌به اساس‌نامه و  استاندارد‌های جدیدی که در بحث دانه‌بندی و تولید آسفالت و مصالح راه‌سازی تدوین و ابلاغ شده است؛ کارخانه قدیمی آسفالت دیگر پاسخگوی نیاز شهرداری در این زمینه نبود.

وی افزود: در راستای تأمین نیاز شهرداری به آسفالت و با رویکرد کاهش هزینه‌ها، شهرداری اقدام به تأسیس کارخانه جدید کرد و نظارت آن را نیز مستقیماً بر عهده گرفت تا در آینده بتواند از آن به‌عنوان منبع درآمد برای شهرداری استفاده کند.

سعیدی در پایان با تأکید بر موفقیت ۹۵ درصدی شهرداری اشنویه در آسفالت معابر، گفت: معابر آسفالت نشده در سطح اشنویه حجم بسیار کمی دارد که حدود ۵ درصد از معابر را شامل می‌شود. با تأسیس کارخانه آسفالت جدید و در صورت فراهم بودن سایر زیرساخت‌ها، آسفالت این معابر نیز در کم‌ترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.

 

انتهای خبر/