با گذشت یک سال از عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی با عیان شدن جنایات خود مقابل چشم جهانیان، همچنان درگیر تبعات آن است و روز به روز به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود.

بعد از ۷۵ سال کشتار، جنایات و وحشی‌گری‌های رژیم غاصب در شانزدهم مهرماه ۱۴۰۲، جوانان و مردم فلسطین در غزه برای فریاد دادخواهی اقدام به عملیات طوفان الاقصی کردند، کشتارها و جنایات رژیم غاصب در طول این ۷۵ سال گذشته همچنان ادامه داشت؛ ولی به  علت سلطه رسانه‌ای غرب این جنایت به چشم نمی‌آمد.

شهر غزه به‌عنوان شهری ساحل در غرب فلسطین در سالیان گذشته بیشترین فشارها و جنایات ربی‌ها را به خود دیده بود. باقدرت رسانه‌ای جنایات  وحشی‌گری رژیم غاصب در سرتاسر فلسطین پوشانده می‌شد و رسانه اجازه نمی‌داد حقایق بیان شود و دفاع مشروع مردم فلسطین از سرزمین خود در مقابل غاصبان و زیاده‌خواهان رژیم صهیونیستی در رسانه‌های می‌شد بایکوت خبری می‌شد.

به‌گونه‌ای که دیگرکسی صدای مظلومیت فلسطینیان را نمی‌شنید و این روال ادامه داشت تا عملیات طوفان الاقصی بار دیگر نقطه عطفی بر تاریخ بود باعث شد وی وحشی‌گری سران رژیم صهیونیستی در سطح جهان‌دیده شود و مردم به چشم خود ببینند که چگونه جانیان صهیونیستی در مقابل دفاع مشروع مردم فلسطین دست به جنایات می‌زنند.

رژیمی که با بمباران کودکان و زنان و غیرنظامیان نشان داد بر هیچ یک از قوانین بین‌المللی کوچک‌ترین اعتنایی ندارد و مام تلاش خود را می‌کند؛ مانند این ۷۶ سال گذشته با جنایت تمام فلسطین را غصب کند.

استفاده از بمب‌های آمریکایی در بمباران مناطق مسکونی و همچنین بیمارستان‌ها و مدارس کاملاً بیانگر این است که آمریکا پشت سر رژیم صهیونیست ایستاده است رست است که آمریکایی‌ها خود مداخله مستقیم در این سل کشی‌ها و جنایات نداشتند؛ ولی با تأمین سلاح‌ها و تجهیزات نظام در خون تک‌تک شهدای غزه شریک هستند.

هفتم اکتبر به منزله روز آزادی‌خواهی در تاریخ ماندگار شد و با عیان شدن جنایات رژیم صهیونیستی مردم منطقه و جهان بار دیگر به چشم خود خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را به دیدند و دیگر سطح وحشی‌گری به حدی رسیده بود که قابل سرپوش گذاری نبود و بااین‌حال که رسانه‌های غربی همچنان برخی جنایات را انکار می‌کردند؛ ولی وحشی‌گری‌های رژیم غاصب به حدی رسید که شاهد آگاهی هرچه بیشتر و روزافزون مردم جهان دررابطه‌با فلسطین هستیم.

در این یک سال گذشته مردم آزاده از هر کجای جهان با حضور در اعتراضات ضد صهیونیستی از لندن گرفته تا خود شهرهای آمریکا به میدان آمدند و نشان دادند هر روز آگاهی مردم بیشتر می‌شود در آمریکا نیز که خود را مهد زادی می‌خواند شاهد اعتراضات سنگینی بودیم حتی در سطح دانشگاه که با یورش نظامیان آمریکایی به دانشگاه‌ها و دستگیری اساتید دانشگاه و دانشجویان بر همگان عیان شد ظلم‌ستیزی ایستادن در مقابل ظلم در بخش نخبگانی آمریکا نیز وجود دارد و این از برکات طوفان الاقصی تا به امروز بوده است.

علاوه بر اعتراضات جهانی، در این مدت شاهد آگاهی هرچه بیشتر مردم جهان در شبکه‌های اجتماعی نیز هستیم، شاید در سال‌های قبل برای مردم منطقه و جهان تحت‌تأثیر تبلیغات رسانه‌ای وحشی‌گری‌های رژیم غاصب به چشم نمی‌آمد؛ ولی هم‌اکنون شاهد این هستیم که مردم جهان در شبکه‌های اجتماعی نیز به کارهای دور از انسانیت رژیم غاصب واکنش نشان می‌دهند و فریاد حق‌طلبی فلسطینیان را می‌شنوند.

عملیات طوفان الاقصی علاوه بر روکردن مجدد پرونده فلسطین در سطح جهانی نان ضربه‌ای به بدنه سست رژیم غاصب زده است که بعد از یک سال گذر از آن شاهد مهاجرت، مهاجرنشینان غاصب سرزمین اصلی فلسطین هستیم؛ این نشانه‌ای از افول سریع‌تر رژیم صهیونیستی و نابودی این رژیم خونخوار و جنایت‌کار است.

 

علی اصغریان