فرمانده سپاه اشنویه گفت: سپاه پاسداران نماد شکوه‌مندِ بیش از چهار دهه خدمت‌رسانی به ملت شریف ایران و حامی مردم در حفظ اقتدار و عزت ایران اسلامی است.

به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یعقوب رشیدی فرمانده سپاه اشنویه در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی «هه‌وال شنو» اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر ماموریت‌های ذاتی خود، در مواردی از جمله جنگ تحمیلی، مقابله با تهدیدات دشمنان، مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و همچنین حضور در بلایای طبیعی، همواره منشأ خیروبرکت برای مردم ایران اسلامی بوده است.

فرمانده سپاه اشنویه، افزود: ابتکار تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، اقدام هوشمندانه و ابتکاری برای حفظ دستاوردهای انقلاب و پاسداری از مرزهای میهن بود. سپاه در طول بیش از چهار دهه گذشته، همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده و از هیچ تلاشی برای صیانت از این مرز و بوم دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به دشمنی‌های کشورهای متخاصم خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول این سال‌ها، با توطئه‌ها و دشمنی‌های متعددی از سوی دشمنان روبرو بوده است؛ اما این نهاد انقلابی با هوشیاری و اقتدار و یاری پروردگار، همواره در مقابل دشمنان ایستاده و آنها را به‌زانو درآورده است. نمونه بارز آن، عملیات غرورآفرین «وعده صادق» است که به یاری خداوند، بار دیگر اقتدار و توانمندی سپاه پاسداران را به رخ جهانیان کشید.

فرمانده سپاه اشنویه با اشاره به اقدامات سپاه در عرصه‌های سازندگی و عمرانی، تصریح کرد: سپاه پاسداران در کنار وظایف ذاتی خود در زمینه دفاعی و امنیتی، همواره در خدمت مردم و در عرصه‌های سازندگی و عمرانی نیز فعال بوده است. این نهاد انقلابی، در ساخت و ترمیم مدارس، بیمارستان‌ها، جاده‌ها، پل‌ها و سایر زیرساخت‌های اساسی موردنیاز کشور نقش مؤثری ایفا کرده است.

رشیدی در پایان با اشاره به سالروز تأسیس سپاه، بیان کرد: من این روز را به همه آحاد ملت ایران، به‌خصوص خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تبریک می‌گویم. همچنین از همه فرماندهان، پاسداران، کارکنان و سربازان سپاه پاسداران و یگان‌های مستقر در استان آذربایجان غربی که همواره در صیانت از عزت، اقتدار و سربلندی این مرزوبوم تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوار هستم زیر سایه منویات مقام معظم رهبری شاهد پیشرفت روزافزون ایران اسلامی در همه عرصه‌ها باشیم.

 

انتهای خبر/