ن والقلم وما یسطرون زگهوار تا گور دانش بجوی ۱۶ آذرماه یادآور ماندگارترین جلوه‌های ایثار و ازخودگذشتگی دانشجویان سرافراز در پاسداشت ارزش‌های دینی و ملی است. ۱۶ آذر، همواره یادآور همگامی دو عرصه بلند جهاد فی‌سبیل‌الله یعنی شهادت و دانش‌اندوزی است. تجلی علم مبتنی بر تعهد در کنار شهامت و ظلم‌ستیزی ناشی از تقوا و آزادگی […]

ن والقلم وما یسطرون

زگهوار تا گور دانش بجوی

۱۶ آذرماه یادآور ماندگارترین جلوه‌های ایثار و ازخودگذشتگی دانشجویان سرافراز در پاسداشت ارزش‌های دینی و ملی است.

۱۶ آذر، همواره یادآور همگامی دو عرصه بلند جهاد فی‌سبیل‌الله یعنی شهادت و دانش‌اندوزی است.

تجلی علم مبتنی بر تعهد در کنار شهامت و ظلم‌ستیزی ناشی از تقوا و آزادگی در دانشجویان آزادی‌خواه و فساد ستیز و مبارز در ۱۶ آذرماه ۱۳۳۲ الگوی ماندگار و یادگار مقدس تلاش در راستای ترویج دین راستین اسلام و اهداف عالیه انقلاب اسلامی است.

از آن روز درخشش دانشجو و دانشگاه و اهتزاز و تعالی انسانیت تا امروز و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب حضور دانشجویان به‌عنوان افسران جنگ نرم فرهنگی، عصاره فرهنگ ناب محمدی و تفکر و پژوهش و علم‌اندوزی در قاموس دین طلبی و آموختن دین‌مدارانه و آفرینندگی‌های بی‌همتای دانشجویان، طلایه‌داران دین و دانش است.

امروز به یمن این فرهنگ راستین اسلامی، جنبش عظیم نرم‌افزاری، تولید علم، گسترش پهنه اخلاق توأم با تحصیل و تهذیب همراه با آموزش، محصول مراکز علمی و دانشگاهی و حضور همه‌جانبه  در عرصه‌های گوناگون خدمت  به مردم حاصل زحمات و اندیشه‌ورزی‌های مستمر و خلاقانه دانشجویان متعهد و کوشای ایران‌زمین است.

بدون شکّ، نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری جوانان دانشجو و اندیشمندان و دانشمندان بزرگواری است که با خون خود نهال پرخیروبرکت علم و دانش را آبیاری کردند.

امروز استکبار جهانی و در رأس آن صهیونیسم جهانی در پی آن است تا با سست کردن پیوندهای عمیق دانشجو با آموزه‌های ناب دینی و دورکردن این قشر متفکر از دامان علم، جهاد علمی کشور را متوقف نماید اما مجاهدت و تلاش‌های شبانه‌روزی دانشجویان و اساتید و دانش‌پژوهان، دشمن را مأیوس خواهد کرد.

در این راستا دانشجویان وظیفه دشواری دارند چرا که جامعه و آحاد شهروندان، در تمامی عرصه‌های علمی و عملی چشم‌انتظار حضور سرسبزشان خواهند بود تا با گره‌زدن تار دانش به پود مهارت و توانایی در سایه‌سار پرورش و تعهد و اخلاص در عمل در کنار تخصص، کارآمدی، اقتدار و شکوه ایران اسلامی را بر تارک جهان حک نمایند.

ضمن گرامیداشت یاد شهیدان دانشجوی استکبارستیز ۱۶ آذر، این روز بزرگ و فرخنده را در کنار همه دانشجویان عزیز، اساتید خستگی‌ناپذیر و همه دست‌اندرکاران تعلیم‌وتربیت گرامی داشته و توفیقات روزافزون برای تمامی دانشجویان گرامی را در همه امور فردی و اجتماعی به‌ویژه در عرصه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی از خالق لوح و قلم خواستاریم.

دکتر حسن امین‌پور

انتهای خبر/