انتخاب و حق رأی به کاندیدای اصلح و شایسته بر اساس نظرگاه افکار عموم و فرهیختگان جامعه یکی از مباحث مهم و اساسی است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«و امرهم شوری بینهم»

انتخاب و حق رأی به کاندیدای اصلح و شایسته بر اساس نظرگاه افکار عموم و فرهیختگان جامعه یکی از مباحث مهم و اساسی مسائل نامزدهای انتخاباتی است.

با استناد به آیه فوق در مقوله انتخابات، یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های انتخاب اصلح، شور و مشورت در امور انتخاب فردی سالم و صالح از جامعه‌ای آرمانی با اهدافی متعالی است.

میزان مشارکت در تعیین سرنوشت یک ملت و افتخار حضور در رویدادهای ملی و مدنی، اعتقاد به وظایف ملی، شهروندی، احساس مسئولیت فرد نسبت به موقعیت اجتماعی خویش در جامعه، حس میهن‌دوستی و عشق به آرمان‌های سرزمین، و تلاش و مجاهدت قلبی در راستای اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی، از فاکتورهای لازم یک شخص اصیل ایرانی‌اسلامی در تعیین سرنوشت مملکت و آبادانی میهن است.

 

برخی از ویژگی‌های بارز فرد اصلح به‌عنوان نماینده ملت در بهارستان

مؤمن و معتقد به اصل باورپذیری و این که الله سبحانه‌وتعالی همواره توسط ملائکه‌اش او را مراقب و ناظر بر اعمال است.

اعتقاد راسخ به پاسداشت ارزش‌های اسلامی، ملی، و انسانی، عدم تبعیض و برتری در مسائل هویتی و زبانی و جغرافیایی، تلاش در راستای برپایی اعتدال و انضباط در امور برنامه‌های پیشروی در موعد برگزیده شده به‌عنوان نماینده مردم در بدنه دولت، همسان‌سازی و همگام‌سازی اندیشه‌های اجتماعی و فرهنگی باتوجه‌به مسائل مهم کشور اعم از آمایش سرزمین،  با ارائه راهکارهای اصلاحی در حوزه پیشرفت و تحول و توسعه میهن اسلامی، تبعیت از اصل قانون اساسی و حمایت از استعدادهای خاموش در نقاط کور و کم‌برخوردار باتوجه‌به موقعیت حساس کشور عزیزمان ایران اسلامی که موردتوجه مغرضان و بداندیشان قرار گرفته تا مانع رشد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه اصیل ایرانی باشند.

 

شور و هیجان میهن‌دوستی جوانان ایران زمین

نفوذ تأثرات و آثار ویرانگر جامعه غربی از طریق اشاعه فرهنگ غیراسلامی و ایرانی با ابزارهای رسانه‌ای و مجازی، تخریب مقاصد و اهداف والای جامعه اصیل و باهویت ایرانی، شایعه‌پراکنی و انتشار اخبار کذب، نه‌تنها باعث بی‌توجهی جوانان ایرانی به تعیین سرنوشت اجتماعی  ملی منجر نمی‌گردد؛ بلکه شور و هیجان میهن‌دوستی را در نهاد جوان ایرانی برمی‌انگیزد و وی را متوجه وظیفه‌شناسی در قبال وفاداری و تعهد به آرمان‌های انقلابی و اسلامی وامی‌دارد و آبادانی و اتحاد را جزو وظایف لاینفک نسل آرمانی یادآور می‌شود.

جوان ایرانی با استعانت از الله متعال و قرآن کریم و وظیفه انقلابی و اعتقادی راه دشوار پیشرفت را با شعار ایران راه سازندگی خواهد پیمود و نمود آن در ۱۱ اسفندماه سال جاری عینیت پیدا خواهد کرد، ان‌شاالله.

 

داریوش حیاتی

مسئول اداره ارشاد شهرستان اشنویه