امروز یازدهم اسفندماه مردم اشنویه با هر سنی پای صندوق‌های رای حضور یافته‌اند و برای تعیین نمایندگان خود در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شرکت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، امروز یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور، مردم اشنویه نیز پای صندوق‌های رأی حضور یافتند و برای تعیین نمایندگان خود در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آرای خود را به صندوق‌های رأی انداختند. در این انتخابات تعداد ۷۰ صندوق در مناطق مختلف بخش‌های شهری اشنویه و روستاها برای مشارکت مردم تعبیه شده است.

 

حضور پرشور مردم اشنویه برای اخذ رای

 

طبق گزارش‌های خبرنگاران هه‌وال شنو از چندین محل اخذ رأی، از دقایق اولیه رأی‌گیری حضور مردم چشمگیر بوده است و با نزدیک‌شدن به ساعات پایانی روز این حضور بیشتر و پررنگ‌تر دیده می‌شد.

خالد محبوبی دررابطه‌با حضور خود در پای صندوق رأی اظهار کرد: در این برهه حساس که تمام دنیا چشم به رأی‌گیری ایران دوخته‌اند و دشمنان نیز تمام تلاششان را می‌کنند تا مشارکت پایین آید، وظیفه خود می‌دانم در میدان حضور یابم و برای کشورم آمده‌ام، حضور در انتخابات این دوره برای جلوی گیری از رسیدن دشمنان به نیت‌های خبیث خود مهم است و هر رأی ما مانند سیلی در دهان یاوه‌گویان و بدخواهان نظام مقدس اسلامی و مردم عزیزمان است.

 

حضور کودکان کنار والدین خود در رأی‌گیری

 

در این رأی‌گیری شاهد حضور کودکان خردسال کنار والدین نیز بودیم که وقتی خبرنگار هه‌وال شنو دلیل این امر را از والدین آنها جویا شد با پاسخ‌های جالبی همچون، فرزندانمان را می‌آوریم تا از هم اکنون نسبت به رأی‌گیری و تعیین آینده خود احساس تکلیف کنند و بی‌تفاوت نباشند. محمدی که کودک دو‌ساله خود را در آغوش داشت و برگه رأی خود را به دست کودکش داد تا در صندوق بیندازد نیز به خبرنگار هه‌وال شنو گفت: ما برای آینده این کودکان به صحنه آمدیم و با آوردن کودکان کنار خود می‌خواهیم از هم اکنون به آنها یاد دهیم که برای سرنوشت خود و آیندگان بی‌تفاوت نباشند.

 

حضور رای اولی‌های دهه هشتادی پای صندوق‌های رای

در رأی‌گیری اشنویه شاهد حضور جوانان و نوجوانان دهه هشتادی رأی اولی نیز بودیم که برای انتخاب نماینده خود و برای اولین‌بار پای صندوق‌های رأی آمده بودن؛ عبدالله شفیعی یکی از رأی اولی‌ها بود که به خبرنگار هه‌وال شنو گفت: من برای تعیین سرنوشت آینده‌ام به‌پای صندوق‌ رأی آمدم و خوشحال هستم که اولین رأی خودم را به صندوق می‌اندازم.

 

حضور افراد کهن‌سال در رأی‌گیری

 

مردان و زنان اشنویه‌ای با هر سنی برای رأی‌دادن آمده‌اند؛ در مکان رأی‌گیری مسجد جامع اشنویه خانمی با ۸۵ سال سن در پاسخ به علت حضور خود در انتخابات پاسخ داد: رأی دادن یک تکلیف است و من نیز برای ادای تکلیف و وظیفه شرعی خود نمی‌توانستم بی‌تفاوت باشم و همراه پسر و عروسم و نوه‌هایم برای رأی دادن آمده‌ام تا این وظیفه شرعی را انجام دهم.

خالد معینی دیگر فردی که با عصا خود را به محل اخذ رأی رسانده بود به خبرنگار هه‌وال شنو گفت: در طول این ۸۰ سالی که خدا به من عمر داده است هرگز یادم نمی‌آید در رأی دادن کوتاهی کرده باشم، من به میدان آمدم تا با لبیک گفتن به رهبر عزیزمان بگویم همیشه و در هرزمانی پای آرمان‌های انقلاب و نظام هستم و خواهم ماند.

سید علی ترابی فرماندار اشنویه که برای اخذ رأی به شعبه مسجد جامع شهر آمده بود، بعد از انداختن رأی خود در صندوق اظهار کرد: تعداد ۷۰ شعبه اخذ رای در اشنویه درحال خدمت‌رسانی به مردمی هستند تا بدون مشکل بتوانند آرای خود را به صندوق‌های رای بی‌اندازند.

وی در ادامه تصریح کرد: همان‌گونه که مشاهده می‌کنید مردم اشنویه بار دیگر با مشارکت بالای خود در این رأی‌گیری نشان دادند همیشه و در هرزمانی قدردان این نظام و خاک مقدس هستند و برای تعیین آینده خود و فرزندانشان بی‌تفاوت نیستند.