فرماندار اشنویه گفت: جشنواره گیلاس اشنویه در اواخر خردادماه امسال باشکوه‌تر از همیشه برگزار خواهد شد.

سید علی ترابی، فرماندار اشنویه، در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی «هه‌وال شنو» از برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در این شهرستان در اواخر خردادماه خبر داد و اظهار کرد: این دوره از جشنواره با حضور گسترده میهمانانی از استان‌های مختلف کشور و باشکوه‌تر از دوره‌های قبل برگزار خواهد شد.

ترابی با اشاره به ثبت این جشنواره در تقویم رویدادهای گردشگری کشور، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی شهرستان اشنویه، جذب سرمایه‌گذار و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای گردشگران است.

وی با بیان اینکه تاکنون شش دوره از این جشنواره با استقبال چشمگیر مسافران همراه بوده است، اظهار کرد: شناساندن ظرفیت‌های اشنویه به طور عام و معرفی محصولات باغی این منطقه، به‌خصوص گیلاس و سیب، به طور خاص از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

فرماندار اشنویه با اشاره به آغاز برداشت گیلاس در این شهرستان در اواخر خرداد و تیر هر سال، بیان کرد: این محصول علاوه بر یک ظرفیت اقتصادی، جذابیتی زیبا برای گردشگران نیز به شمار می‌رود و همه ساله گردشگران بسیاری برای خرید این محصول به اشنویه سفر می‌کنند.

اشنویه دارای بیش از ۸۵۰ هکتار باغ گیلاس است که از این میزان حدود ۶۵۰ هکتار بارور است. محصول گیلاس این شهرستان دارای ارقام مختلفی از جمله تکدانه سیاه و صورتی، خوشه‌ای، زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس است که در این میان ارقام خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را به خود اختصاص داده‌اند.

شفافیت رنگ، طعم و عطر مطبوع گیلاس اشنویه موجب شده است تا این محصول مشتریان زیادی در داخل و خارج از کشور داشته باشد.

جشنواره گیلاس اشنویه فرصتی مناسب برای بازدید از این شهرستان زیبا و چشیدن طعم بی‌نظیر گیلاس‌های آن است.

 

انتهای خبر/