فرماندار اشنویه گفت: توسعه بخش کشاورزی در شهرستان اشنویه، نیازمند برنامه‌ریزی جدی ادارات و متولیان امر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، سید علی ترابی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان اظهار کرد: اقتصاد بخش بزرگی از شهرستان اشنویه وابسته به کشاورزی، زراعت و تولید محصولات باغی و گیاهی است؛ لذا جهت توسعه این صنعت مهم و حیاتی در اشنویه، نیازمند برنامه‌ریزی جدی ادارات و متولیان امر هستیم.

فرماندار اشنویه تشریح کرد: باتوجه‌به اینکه اقتصاد مردم منطقه تا حدود زیادی به کشاورزی وابسته است؛ تمام تلاش خود را جهت توسعه این صنعت مهم در سطح منطقه به کار بسته‌ایم و در این راستا از تمام کشاورزان زحمت‌کش حمایت خواهیم کرد.

ترابی ضمن تأکید بر اهمیت منابع آبی در توسعه کشاورزی، بیان کرد: باتوجه‌به نقش محوری منابع آبی در توسعه و پایداری صنعت کشاورزی، باید نسبت به تأمین آب موردنیاز کشاورزان اقدام نماییم.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای حفظ منابع آبی موجود و افزایش بهره‌وری آن، افزود: باتوجه‌به ظرفیت کم منابع آبی و گستردگی صنعت کشاورزی، به‌کارگیری روش‌های نوین کشاورزی اعم از آبیاری قطره‌ای و بارانی جهت حفظ نقش حیاتی این صنعت در شهرستان، و همچنین حراست از ذخایر آبی و سفره‌های زیرزمینی، ضرورت می‌یابد.

فرماندار اشنویه بر لزوم حمایت ادارات از کشاورزان تأکید کرده، اظهار داشت: ادارات متولی امر باید تمام تلاش خود را جهت حمایت از کشاورزان به کار گیرند. در صورت کم‌کاری رؤسای ادارات در بخش کشاورزی، هیچ عذری پذیرفته نبوده و برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

وی افزود: تحقق این مهم و توسعه بخش کشاورزی، نیازمند اهتمام جدی اداره جهاد کشاورزی شهرستان، و همکاری و تعامل آن با سایر ادارات مرتبط به بخش کشاورزی است.

ترابی در پایان تصریح کرد: در راستای حمایت از صنعت کشاورزی و کشاورزان عزیز، ترویج فرهنگ بیمه اراضی، آمادگی مکانیزاسیون، توزیع به‌موقع سم و کود، توجه به مشکلات عشایر، مدیریت مناسب باغبانی، رفع مشکلات باغداران و سردخانه‌ها و نظارت مناسب بر توزیع نهاده‌های دامی توسط متولیان امر، ضروری است.

 

انتهای خبر/