در اقدامی خداپسندانه، داروخانه‌ای در شهر اشنویه با راه‌اندازی دیوار مهربانی به یاری بیماران نیازمندی می‌شتابد که توانایی پرداخت هزینه دارو را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو»، در روزگاری که به دلایل گوناگون شرایط اقتصادی در جهان پیچیده و سخت است و در ایران نیز علاوه بر این شرایط باتوجه‌به تحریم‌ها بسیاری از خانواده‌هایی که در خانه فرد بیماری دارند وضعیت سخت‌تری نیز تجربه می‌کنند؛ در خیابان‌های اشنویه در حال گشت و گذار بودیم که با همکارمان برای خرید دارویی به داروخانه مراجعه کردیم؛ مشغول تحویل‌گرفتن داروها بودیم که چشمانم به برگه رسیدهای پرداختی افتاد که روی دیوار چسبانده بودند، بعد پرس‌وجو و فهمیدم اینکه دیوار مهربانی برای مراجعین نیازمند ایجاد شده است، سکوت کردم و در ذهنم گفتم، در این زمانه باز هستند کسانی که با کارهای نیک و خداپسندانهٔ خود، انسانیت را به‌صورت کامل معنی می‌کنند.

خانم اسماعیل‌پور، یکی از کارکنان این داروخانه، اظهار کرد: ما این دیوار را برای کمک به بیمارانی که توانایی پرداخت هزینه دارو را ندارند، نصب کرده‌ایم. هر کس که تمایل داشته باشد نیز می‌تواند مبلغی را به این دیوار بچسباند و یاریگر بیماران نیازمند باشد.

وی افزود: تقریباً هر هفته چندین نیازمند از این دیوار استفاده می‌کنند و هزینه داروهای خود را پرداخت می‌کنند. خانم دکتر سفرنگ نیز در مواردی که بیمار واقعاً نیازمند باشد، شخصاً هزینه داروها را تقبل می‌کنند.

اسماعیل‌پور در ادامه بین کرد: در سال‌های قبل هنگامی که بیماری بضاعت کافی برای پرداخت مبالغ داروها نبود خود خانم دکتر سفرنگ این هزینه‌ها را تقبل می‌کردند و ایده اولیه طراحی دیوار مهربانی را نیز دکتر سفرنگ دادند.

وی با اشاره به نیاز مبرم برخی خانواده‌ها به این کمک‌ها، افزود: باتوجه‌به شرایط اقتصادی موجود، برخی از افراد واقعاً توان پرداخت هزینه داروها را ندارند به این خاطر ما نیز سعی کردیم به‌اندازه خود با این حرکت یاریگر خانواده‌هایی باشیم که نیازمند هستند.

تجربه‌ای از سخاوت و همدلی

آقا یوسف، یکی از مشتریان این داروخانه، در گفتگویی با ما، از تجربه‌ای که با این دیوار مهربانی داشته، چنین گفت: یک‌بار که بیمارمان نیاز شدید به دارو داشت و من شتاب‌زده آمده بودم و یادم رفته بود کار بانکی خودم را بیاورم، بعد از خرید هنگام حساب‌کردن مبلغ و هزینه داروها، جیب‌هایم را گشتم و دیدم نه پول دارم و نه کارت‌بانکی، سرخ شده بودم که یکی از کارکنان داروخانه با اشاره دیوار را نشان داد که روی آن رسیدهای مبالغی بود و گفت اگر پول ندارید می‌توانید از آن مبالغ خیریه استفاده کنید.

یوسف در ادامه با ابراز خوشحالی از این اقدام خداپسندانه، گفت: واقعاً ازته‌دل از خانم دکتر سفرنگ و کارکنان محترم این داروخانه تشکر می‌کنم که با این کار خیر و خداپسندانه به نیازمندان کمک می‌کنند. امیدوارم که این کار در سایر داروخانه‌ها و مکان‌های دیگر نیز انجام شود.

بازتابی از فرهنگ نیکوکاری

راه‌اندازی دیوار مهربانی در داروخانه دکتر سفرنگ، نه‌تنها به بیماران نیازمند کمک می‌کند، بلکه نمادی از فرهنگ نیکوکاری و همدلی مردم اشنویه نیز به شمار می‌رود. این اقدام خداپسندانه نشان‌دهندهٔ این است که مردم این شهر در قبال یکدیگر احساس مسئولیت می‌کنند و در مواقع سختی، یاریگر هم‌نوعان خود هستند.

امید است که این اقدام نیکو الهام‌بخش سایرین باشد تا در جهت کمک به نیازمندان جامعه قدم بردارند. بدون شک، کوچک‌ترین کمک‌ها نیز می‌توانند تأثیر بزرگی در زندگی افراد نیازمند داشته باشند.

 

انتهای خبر/