تلاش مفتضحانه بی‌بی‌سی و سند سازی ناشیانه این رسانه دولتی انگستان به چه علتی است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیل «هه‌وال شنو»، اخیراً خبرگزاری بی‌بی‌سی وابسته به دولت انگلستان به گفته خود به اسناد فوق‌محرمانه‌ی دررابطه‌با فوت دختری بنام نیکا شاکرمی دست‌یافته است، برگه‌ی هم که به آن استناد کرده است نیز به‌صورت کاملاً ناشیانه طراحی شده است.

 

اشکالات اسناد مبتدیانه و مفتضحانه بی‌بی‌سی

اولین مورد سربرگ استفاده شده بنام ناجا است، درحالی‌که بیش از سه سال است که فراجا جایگزین ناجا شده است.

برگه‌ و به قول خودشان سند به این مهمی مهر محرمانه ندارد.

شکل کلی و فونت مورداستفاده در این برگه نیز غیراستاندارد است.

 

حال چرا بی‌بی‌سی دست به این کار مفتضحانه زده است؟

بعد از خطای رژیم غاصب در هدف قراردادن کنسولگری ایران در خاک سوریه، جمهوری اسلامی ایران مقابل چشم جهانیان در عملیات وعده صادق، با عبور موشک‌های خود از سامانه‌های پیشرفته غربی و ائتلاف متشکل از آمریکا، انگلستان، فرانسه، اردن و اسرائیل و هدف قراردادن سه پایگاه نظامی در خاک سرزمین‌های اشغالی، به معنای کامل علاوه بر شکست نظامی ائتلاف غرب، در بخش رسانه‌ی نیز غرب را بهت‌زده کرد و اکثر مردم در شبکه‌های اجتماعی حرکت ایران را دفاع مشروع نامیدند و به حمایت از ایران اسلامی پرداختند.

این عملیات موفق ایران و ناتوانی رژیم غاصب در پاسخ سنگین به ایران جریان غرب‌گرای داخلی را نیز به سکوت کر کننده‌ی رساند؛ افرادی که همیشه توانایی‌های غرب را مانند چماقی بر سر مردم نگه داشته بودند، بودند روشن‌فکرنماهای غرب‌گرایی که ادعا می‌کردند اگر ایران کاری کند، اسرائیل حتی یک تیر برق در ایران سالم نخواهد گذاشت.

از طرفی خوی وحشی‌گری غرب در فلسطین و جنایات علیه مردم غزه، از سوی کشورهایی که ادعای برابری و دموکراسی را دارند، جریان غرب‌گرای داخلی را که از شعارهای زیبای غربی‌ها لذت می‌بردند و در جهان موازی خود غرب را با روتوش مانند بهشت در اذهان مردم سعی می‌کردند غالب کنند، این افراد دچار گوشه‌گیری شدند؛ چون دیگر حرفشان خریدار نداشت.

حال جنبش دانشجویی در بیش از ۶۰ دانشگاه آمریکایی و فریاد حق طلبی و بیداری جوانان آمریکایی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین که با برخورد سنگین نظامیان آمریکایی روبرو شد و صدها دانشجو توسط دولت آمریکا به بند کشیده شده و راهی زندان شدند؛ آری این بگیر و ببندها در مهد آزادی، تمدن و دموکراسی جهان برای غرب گرایان است که در حال روی دادن است. خروش دانشجویان آمریکایی تیر نهایی بود بر پیکر غرب‌گرایانی که جلوی چشمان خود شاهد غرب بدون روتوش هستند.

بی‌بی‌سی، رسانه مشهور انگلیسی سراسیمه از شرایط به وجود آمده برای بازگرداند معدود غرب‌گرایان به عرصه و آخرین تلاش‌ها برای جلوگیری از یک‌دست شدن مردم در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با انتشار خبری کذب و استناد به برگه کاغذ تقلبی نشان داد چقدر یک رسانه می‌تواند رذل باشد و سطح شعور مخاطبین خود را پایین بداند.

 

تغییر تاکتیک بی‌بی‌سی

بی‌بی‌سی که در سال‌های گذشته از تکنیک گیش گالوپ GishGallop یا همان دروغ پشت دروغ استفاده می‌کرد، در مورد برگه مفتضحانه استنادی، سبک خود را تغییر داده و از روش دروغ گوبلزی استفاده کرده است.

دروغ گوبلزی در رسانه به سبکی گفته می‌شود که با بی‌اخلاقی‌های رسانه‌ی سعی شود دروغی بزرگ به خورد مخاطبین رسانه داده شود، آنها بر این باور هستند که هرچند دروغشان عیان خواهد شد و اکثر مردم دروغ بودن آن را می‌دانند؛ ولی باز هم به این کار دست می‌زنند چون می‌دانند بالاخره معدود کسانی هستند که باور کنند.

به نظر بی‌بی‌سی بعد از رسوایی آزادی بیان دروغین در غرب با دروغ گل درشت خود سعی در به حاشیه بردن خوی وحشی رو شده غرب و جنایات رژیم غاصب در نوار غزه دارد و این دروغ بزرگ چیزی جز پروژه‌ی از طرف صهیونیست‌ها نیست.

 

علی اصغریان

انتهای خبر/