مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اشنویه گفت: زندگی بر پایه عقاید اسلامی علاوه بر آباد کردن آخرت در این دنیا نیز کمترین بهره آن می‌تواند سلامت روح و روان باشد و بزرگ‌ترین روان‌شناسان غربی نیز نتوانستند برای سلامت روح و روان انسان بدون افزایش تاب‌آوری دینی نسخه‌ای بنویسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن اصغری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «هه‌وال شنو» اظهار کرد: در عصر حاضر استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف توسعه‌طلبانه خود جنگ‌هایی را در دستور کار قرار داده است که متفاوت از جنگ‌های نظامی در دهه‌های اخیر است؛ تئوریسین‌های غربی از آن با تعبیر جنگ هیبریدی یا ترکیبی یاد می‌کنند و مقام معظم رهبری این‌گونه جنگ‌ها را جنگ شناختی و ادراکی می‌نامند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه اشنویه افزود: دین و جوان از گذشته‌های بسیار دور و به‌ویژه در دوران دفاع مقدس، موتور محرک نبش‌های اجتماعی بود است و خواهد بود؛ دشمنان می‌دانند که با تحریف واقعیت‌ها، یاس و ناامیدی، نادیده‌انگاشتن دستاوردهای انقلاب اسلامی و در نهایت با خدشه‌دار نمودن غیرت دینی جوانان می‌توانند نقطه قوت انقلاب اسلامی را (دین و جوان) به نکته ضعف آن تبدیل نمایند. همگان اذعان دارند که مصونیت در مقابله با هجمه‌های ترکیبی دشمنان به دست نمی‌آید مگر با افزایش آگاهی و بصیرت، دشمن‌شناسی، ولایت‌پذیری، تبیین و در نهایت عمق‌بخشی سواد رسانه‌ای با تأکید بر افزونه‌های دینی امکان‌پذیر است.

اصغری با اشاره به تأثیر عقاید اسلامی و اثرگذاری شگرف آن بر زندگی دنیوی و اخروی هر فرد، گفت: عقاید و باورها فلسفه زندگی ما را می‌سازند و اهداف متناسب با باورها و عقاید شکل می‌گیرند عقاید و باورهای ما به ما می‌گویند که چه چیزی هدف ما است و از چه چیزی باید گریزان باشیم.

وی افزود: همه آنچه که ما در زندگی به آن می‌رسیم ارتباط منطقی دارد با عقاید و باورهای ما و نیز کارکرد دین بر خلاف کج‌اندیشان تنها محدود به آخرت نمی‌باشد و می‌توانیم خوش‌بینی دنیوی خود را نیز از طریق دین و باورهای دینی جستجو نماییم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه اشنویه افزود: هیچ‌کس فکر این نیست که در جوامعی که عقاید دینی در آنها حاکم باشد افزایش اخلاقیات و کاهش جرایم و بزه‌های اجتماعی کاملاً قابل‌لمس می‌باشند. جامعه اگر می‌خواهد اهداف تکاملی خود را پیش ببرد و به مدینه فاضله برسد چاره‌ای ندارد که بر مدار آموزه‌های دینی حرکت نماید؛ در نهایت زندگی بر پایه عقاید اسلامی علاوه بر آباد کردن آخرت در این دنیا نیز کمترین بهره آن می‌تواند سلامت روح و روان باشد و بزرگ‌ترین روان‌شناسان غربی نیز نتوانستند برای سلامت روح و روان انسان بدون افزایش تاب‌آوری دینی نسخه‌ای بنویسند.

وی با اشاره به سخنان امیرالمؤمنین (ع) بیان داشت: دین و ارزش‌های دینی در کلمات نورانی مولای متقیان بسیار برجسته است و در نهج‌البلاغه آمده است که امام علی (ع) برای آن اعتقاد بوده که دین‌داری هر کس از میزان اهتمام او به واجبات و ادای تکالیف دینی شناخته می‌شود، و نیز در جایی دیگر آمده است که ضایع کردن فرایض بیشترین ضربه را به دین می‌زند بی‌گمان صدق و امانت‌داری شاید یکی از دغدغه‌های اصلی انسان امروز باشد درحالی‌که امام علی (ع) می‌فرماید که به زیادی نماز و روزه افراد نگاه نکنید بلکه مردم را در عرصه صدق و امانت بیازمایید؛ یعنی راست‌گویی  و امانت‌داری شاخصه دین‌داری است و هرکس امین و راست‌گو نباشد دین ندارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه اشنویه با اشاره تألیفات و اندیشه گران‌قدر شهید مطهری، خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم شهید مطهری را بهتر بشناسیم باید در لابه‌لای فرمایشات امام خمینی (ره) به دنبال شهید مطهری باشیم تعابیر امام خمینی (ره) در مورد شهید مطهری بسیار عجیب و شاید منحصربه‌فرد است؛ چرا که آن شهید را فرزند عزیز برای خود و خدمتگزاری سودمند برای کشور و ملت معرفی می‌نماید. در اسفندماه سال ۵۸ به جوانان توصیه می‌کنند که از آثار و کتب شهید مطهری استفاده کرده و ناظرند با دسیسه‌های غیراسلامی به فراموشی سپرده شود.

اصغری افزود: بعد از گذشت چهار دهه از شهادت آن مغز متفکر بزرگ و تئوریسین انقلاب اسلامی همچنان آثار ایشان می‌تواند بسیار راهگشا برای جوانان و صدالبته برای زمامداران برای بیرون رفتن از مشکلات فرهنگی باشد اغراق نیست که کتب شهید مطهری برای نسل جوان هدایت بخش است.

وی در پایان اظهار داشت: شهید مطهری در اندیشه مقام معظم رهبری نقشی بسیار برجسته و کاربردی‌تر از دهه اول انقلاب دارد؛ به‌طوری‌که هر سال در سالگرد ایشان جوانان را به خواندن تألیف آن شهید بزرگوار تشویق می‌نمایند و باور دارند که اندیشه ایشان می‌تواند بسیار راهگشا و مفید برای آینده انقلاب اسلامی باشد.

 

انتهای خبر/