مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان اشنویه گفت: در سال گذشته بیش از 15 مدرسه نوسازی و تجهیز شده‌اند و برای بهبود فضای تحصیلی دانش‌آموزان کارهای خوبی در سطح شهرستان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هه‌وال شنو» رئوف برهانی در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: به همت اداره آموزش‌وپرورش شهرستان اشنویه، آسفالت محوطه اداره بعد از بیش از چهل سال بازسازی شد و ۵۵ کلاس درس در سطح شهرستان در حال احداث است که از پیشرفت مناسبی برخورد هستند.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان اشنویه افزود: مدرسه ۶ کلاسه دشمس ۸۵ درصد پیشرفت داشته، مدرسه ۶ کلاسه نالوس نیز که به همت خیرین و کمک اداره کل بازسازی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت پروژه‌ی داشته است؛ مدرسه ۹ کلاسه سینگان نیز با کمک ۵۵ درصدی خیرین در حال ساخت است.

وی افزود: در عرض دو سال گذشته اداره آموزش‌وپرورش شهرستان توانسته است بیش از ۹۷ سند ملکیت برای مدارس را بگیرد، به گونه‌ی که دیگر کسی بد از این نمی‌تواند ادعای زمین‌های مدارس شهرستان را داشته باشد.

برهانی  با اشاره به کمک دستگاه قضایی به حوزه آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: به همت دستگاه قضایی ۴۰۰ میلیون تومان احکام حبس جایگزین صادرشده در حوزه‌ آموزش‌وپرورش  هزینه شده است، این کار نیز با کمک فرماندار شهرستان و همکاری دستگاه قضا برای اولین‌بار در سطح شهرستان اشنویه انجام شد.

مدیر آموزش‌وپرورش اشنویه با اشاره به کارهای عمرانی انجام شده در حوزه آموزشی بیان کرد: ساختمان مشاوره شهرستان که وضعیت نامناسبی داشت به‌صورت کامل بازسازی شده است و در این مرکز روزانه به بیش از ۵۰ دانش‌آموز دختر و پسر خدمات مشاوره‌ی به صورت رایگان داده می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۵ مدرسه در سطح شهرستان بازسازی شده‌اند، از قبیل رنگ آمیزی، کارهای عمرانی و نو سازی سرویس‌های بهداشتی مدارس برای بهبود وضعیت محیط تحصیلی دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ انجام گرفته است.

رئوف برهانی با اشاره به بازگرداندن دانش‌آموزان ترک تحصیل‌کرده به مدارس اظهار کرد: باهمت همکاران و اداره آموزش‌وپرورش شهرستان ۵۳ نفر بازمانده از تحصیل در اشنویه جذب شدند؛ از این تعداد ۲۸ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۵ نفر متوسطه اول، ۱۰ نفر متوسطه دوم بازمانده از تحصیل بودند که جذب شدند و هم‌اکنون تحصیلات خود را ادامه می‌دهند.

انتهای خبر/