فرمانده سپاه پاسداران شهرستان اشنویه گفت: تعداد 995 بطری مشروبات الکلی در این هفته از قاچاقچیان کشف و امحا شد.

یعقوب رشیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی «هه‌وال شنو» اظهار کرد: در پی عملیات انسداد نوار مرزی برای مقابله با ورود غیرقانونی مشروبات الکلی، سلاح و مهمات، در اقدامی ضربتی قاچاقچیان  غافلگیر و محموله‌های غیرمجاز آنها  کشف و ضبط گردید.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان اشنویه، افزود: این عملیات در هفته جاری انجام شد و علاوه بر کشف مشروبات الکلی، هفت رأس دواب حامل این محموله‌ها نیز توقیف شد. در جریان عملیات، ۴۷ رأس دواب حامل بار قاچاق نیز تلف شدند.

وی با بیان اینکه پس از طی مراحل قانونی، مشروبات الکلی کشف شده امحا و یک نفر متهم دراین‌رابطه تحویل مراجع قضایی گردید، افزود: در طول این هفته، ۱۲۶ رأس احشام قاچاق نیز توقیف و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارسال شد.

رشیدی در ادامه تأکید کرد: در شناسایی و دستگیری عاملان، سرشبکه‌ها و سوداگران محموله‌های قاچاق از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و با قاطعیت با این‌گونه اقدامات غیرقانونی برخورد خواهیم کرد و سوداگران در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

لازم به ذکر است که قاچاق مشروبات الکلی علاوه بر آثار مخرب اقتصادی، پیامدهای سوء اجتماعی و فرهنگی نیز به دنبال دارد. مصرف این‌گونه مواد، می‌تواند منجر به افزایش جرم و جنایت، خشونت خانگی، تصادفات رانندگی و سایر آسیب‌های اجتماعی شود.

امیدواریم با تشدید اقدامات کنترلی و افزایش آگاهی عمومی، شاهد کاهش چشمگیر قاچاق مشروبات الکلی در کشور باشیم.

 

انتهای خبر/